گزارش دومین روز همایش زیر چترخدا (ویژه دختران)

عصر سه‌شنبه نوزدهم مرداد میهمانی دخترانه همایش زیرچتر خدا ویژه دختران 9 تا 12 سال در محل فرهنگسرای خارون برگزار شد.

این برنامه که دومین روز از همایش عفاف و حجاب بود با تلاوت قرآن دختران خردسال و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام عبداللهی ادامه یافت.

پخش کلیپ با موضوع حجاب، اجرای گروه سرود، سخنرانی انفرادی حضار درباره حجاب، مسابقات حضوری و شاد از سایر قسمت‌های این همایش دخترانه بود.

قرائت سرود همخوانی و پیمان با امام زمان (عج) توسط حاضرین، مراسم قرعه کشی مسابقات نقاشی و انشاء با موضوع حجاب و اهداء جوایز به نفرات برتر و تجلیل و قدردانی و اهداء هزینه کامل سفر مشهد مقدس و لوح یادبود به تولید کنندگان برتر در حوزه عفاف و حجاب از برنامه های اختتامیه این همایش بود.

۲۱ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجمع جهانی حضرت علی اصغر شهرستان نجف آباد

گزارش اولین روز طرح و همایش زیر چتر خدا (ویژه مادران)

گزارش اولین روز طرح و همایش زیر چتر خدا (ویژه مادران)

همایش بزرگ زیر چتر خدا، 18 مرداد 95 برای مادران عزیزی که دغدغه حیا و عفاف دختران عزیزشان را داشتند در محل فرهنگ سرای خارون با حضور امام جمعه محترم شهرستان، آقای طباطبایی مدیریت محترم مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، مغزی قائم مقام شهردار و فردوسی مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی برگزار شد.

میهمانی مادرانه با تشریف فرمایی و تجمع مادران محترم ساعت 5 بعدازظهر با خوش‌آمد گویی مجری محترم حاج آقا عبداللهی آغاز شد.

آیات 56 تا 59 سوره احزاب با مضامین حجاب و عفاف توسط قاری محترم در فضای همایش طنین انداز شد و در ادامه با همخوانی سرود جمهوری توسط حضار، به استقبال دکلمه‌ای شیوا از زبان دختر شهید مدافع حرم شهید حسن احمدی رفتیم. دکلمه در خصوص قدردانی از مادر و آموزش حجاب توسط مادر بود.

در اثنای برنامه کلیپ‌های آموزشی متناسب با حجاب بر روی پرده میرفت.

سرکار خانم حسینی مسئول طرح، در رابطه با اهداف دو روزه و بلند مدت طرح حجاب و عفاف، تلاشهای صورت گرفته و فعالیت های آینده سخن گفتند و اذعان داشتند که امر مهم حجاب موجب ماه‌ها تلاش، تحقیقات و پژوهش‌ در مجمع جهانی حضرت‌علی‌اصغر(ع) شد. از کارشناسان خبره در مورد دختران نو مکلف سوال شد و باعث شد تا کار را با مادران امروز (مهمانان امروز همایش) و مادران فردا یعنی دختران 9تا12 سال (مهمانان فردا) آغاز کنیم و همان گونه که فرزندانمان را در کلاس های علمی و ورزشی ثبت نام میکنیم تا از رشد عقلی و جسمی مناسب برخوردار شوند پس نباید اجازه دهیم تا آسیب‌های اجتماعی روح و روان و به تبع آن زندگی آینده دنیایی و اخروی فرزندانمان را تباه کند.

حجه الاسلام حسناتی با تبریک دهه کرامت حدیثی را از پیامبر نقل کردند: اکرموا اولادکم و احسنوا آدابهم یغفرلکم فرزندان خود را گرامی بدارید و آنها را نیکو تربیت کنید تا خدا شما را بیامرزد.

ادامه مطلب...
۱۹ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجمع جهانی حضرت علی اصغر شهرستان نجف آباد

سبک زندگی از دیدگاه قرآن و اهل بیت20 (حجاب و عفاف)

سبک زندگی از دیدگاه قرآن و اهل بیت20 (حجاب و عفاف)

به جهت نزدیک شدن به زمان برگزاری طرح همایش زیر چتر خدا از سوی مجمع، و در ادامه مبحث ویژگی‌های خانواده مهدوی، نکته‌ای مهم و اساسی شایان توجه است که بیان می‌داریم.

خانه و خانواده، هسته مرکزی جامعه و اصلی‌ترین بنیاد تربیت انسان‌های صالح و مصلح است و خود، جهانی کوچک برای ساختن جهانی بزرگتر است.

ایده مهدویت و جهانی سازی عدالت، انسانیت و دیانت، باحفظ  کانون مهم خانواده محقق می‌شود.

یکی از مبانی و اصول مهم برای حفظ حریم خانواده و ایجاد خانواده‌ای مستحکم، رعایت حجاب و حیا و پاکدامنی ست.

پس اگر بیان میشود حجاب، سبب استحکام خانواده است، سخنی کاملا دقیق، لطیف و اساسیت که در اینجا مختصرا، به چرایی این ادعا می‌پردازیم.

حجاب لذّتها و بهره‌های جنسی را به محیط خانواده مخصوص و محدود می‌گرداند و به دنبال آن ازدواج‌های مشروع به وجود می‌آید. این گونه ازدواج‌ها پیوند زن و شوهر را محکم می‌سازد و در نتیجه، کانون خانواده گرمتر می‌شود، در حالی که بدحجابی و بی حجابی و آزادی بدون قید و شرط، باعث فروپاشی کانون خانواده می‌شود. زیرا در چنین نظامی، اساس خانواده را بر دشمنی و نفرت پایه گذاری می‌کند و معمولا این نوع زندگی‌ها و روابط زناشویی دوام نخواهد داشت. زیرا زندگی بر پایه غریزه جنسی بنا می‌گردد و چون غریزه جنسی بعد از مدتی فروکش می‌کند، مسائل دیگر از قبیل نداشتن توافق اخلاقی و مشکلات خانوادگی و ... بروز می‌کند و در نتیجه، به طلاق و آوارگی فرزندان منجر خواهش شد.

در واقع بی‌حجابی و بی‌عفّتی، سبب گریز جوانان از ازدواج و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت زندگی می‌شود. زیرا راه برای رسیدن به هوسهای آنان باز و آماده است. بهتر است به برخی گزارشها در این باره اشاره کنیم:

هشت هزار دختر در هندوستان به سبب عدم توانایی در ازدواج، خودکشی کردند. در هندوستان دختران به خواستگاری پسران می‌روند و جهیزیه بر عهده آنان است و قدری هم پول نقد می‌برند و اینها در هندوستان واجب است.

برطبق آماری نکان دهنده هر بیست دقیقه یک بار، یک زن در سوئد کتک می‌خورد و مجروح می‌شود، و در هر سه ساعت یکبار، به یک زن تجاوز می‌شود.

آمارهای قطعی و مستند نشان می‌دهد که با افزایش برهنگی و بی‌حجابیی در جهان، طلاق و از هم گسیختگی زندگی زناشویی به طور مداوم بالا رفته است، چرا که "هر آنچه دیده بیند دل کند یاد" و هوس‌های سرکش هر روز دل را به دنبال دلبری تازه می‌کشاند. امّا در محیطی که حجاب و موازین دیگر اسلامی رعایت می‌شود دو همسر احساسات و عشق و عواطفشان در بند یکدیگر است. در بازار آزاد برهنگی -که زنان به صورت کالای مشتری در آمده‌اند_ دیگر قداست پیمان زناشویی مفهومی ندارد و خانواده‌ها، همچون تار عنکبوت به سرعت متلاشی می‌شوند و کودکان بی‌سرپرست می‌مانند.

به امید افزایش روز افزون خانواده‌های مستحکم و با ایمان و پرنشاط به برکت وجود زنان و مادرانی عفیف و بانجابت و باصلابت که شخصیت خود را در لابه لای زیورهای زودگذر و آراستگی‌های دور از شان خویش، جستجو نمی‌کنند.

ع.س.حسینی

۱۱ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه سبک زندگی از دیدگاه قرآن و ائمه اطهار

آزمون طرح مادران قرآنی

آزمون طرح مادران قرآنی

با سلام و آرزوی موفقیت برای تمامی مادران گرامی.  با پایان یافتن زمان ثبت نام از متقاضیان شرکت در  اولین دوره‌ی طرح مادران قرآنی، و استقبال بیش از یکصد و پنجاه نفر از مادران دارای فرزند شیرخوار به اطلاع میرساند تاریخ  آزمون شفاهی حفظ سوره انسان، پنجشنبه ۲۱ مردادماه ساعت ۸ تا ۱۰ صبح با حضور داوران قرآنی برتر استان، در مکان فرهنگسرای خارون، سالن اندیشه، برگزار خواهد شد. تاریخ آزمون تفسیر سوره به صورت کتبی هم در فرصت‌های بعدی اطلاع‌رسانی می‌شود. به برگزیدگان این طرح در مراسم اختتامیه طرح حافظان قرانی، گواهینامه‌ی حفظ و جوایز معنوی و مادی اهدا خواهد شد

۰۵ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه اخبار

اولین همایش "زیر چتر خدا"

اولین همایش "زیر چتر خدا"

با سلام. به حول و قوه‌ی خداوند و همزمان با سال اقدام و عمل، پس از چند ماه تحقیق و پژوهش و شناسایی زیر ساخت‌های مورد هجمه دشمنان در حوزه حجاب و برنامه ریزی چندین کارگروه تخصصی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) نجف‌آباد در جهت تبیین و ایجاد راه کارهای مناسب در این خصوص اولین همایش "زیر چتر خدا"، با محوریت عفاف و پوشش اسلامی، در تاریخ 18 و 19 مردادماه95 به مدت دو روز با مشارکت و همکاری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نجف آباد در فرهنگسرای خارون برگزار خواهد شد. مخاطبان روز اول همایش مادران عزیز نوگلان دختر 9 تا 12 ساله هستند که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، از بیانات حجت السلام مسعود عالی، از اساتید خبره‌ی حوزه استفاده خواهیم کرد. برای روز دوم همایش نیز، برنامه های ویژه و شاد برای دختران نو مکلف دعوت شده به همایش در نظر گرفته شده است. میهمان ویژه ی این روز همایش نیز، حاج آقا عبدالهی از اساتید حوزه‌ی فعالیت های دینی کودک و نوجوان هستند.

حضور تولید کنندگان داخلی برتر در حوزه حجاب با نمایش محصولات و دستاوردها و الگوهای برتر حجاب و پوشش اسلامی شهرستان نیز، در مدت برگزاری همایش از ویژه برنامه های شاخص این طرح میباشد.

"زیر چتر خدا" اولین قدم مجمع جهانی حضرت علی اصغر نجف آباد، در راستای تبیین جایگاه حجاب و ترویج فرهنگ و الگوهای برتر و بستر سازی مناسب در این حوزه میباشد.

از خداوند متعال ایمان، اراده، عزم، تلاش و توکل راسخ در راه پیمودن اهداف عالی این مجموعه را خواستاریم.

 

۰۵ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه اخبار