به جهت نزدیک شدن به زمان برگزاری طرح همایش زیر چتر خدا از سوی مجمع، و در ادامه مبحث ویژگی‌های خانواده مهدوی، نکته‌ای مهم و اساسی شایان توجه است که بیان می‌داریم.

خانه و خانواده، هسته مرکزی جامعه و اصلی‌ترین بنیاد تربیت انسان‌های صالح و مصلح است و خود، جهانی کوچک برای ساختن جهانی بزرگتر است.

ایده مهدویت و جهانی سازی عدالت، انسانیت و دیانت، باحفظ  کانون مهم خانواده محقق می‌شود.

یکی از مبانی و اصول مهم برای حفظ حریم خانواده و ایجاد خانواده‌ای مستحکم، رعایت حجاب و حیا و پاکدامنی ست.

پس اگر بیان میشود حجاب، سبب استحکام خانواده است، سخنی کاملا دقیق، لطیف و اساسیت که در اینجا مختصرا، به چرایی این ادعا می‌پردازیم.

حجاب لذّتها و بهره‌های جنسی را به محیط خانواده مخصوص و محدود می‌گرداند و به دنبال آن ازدواج‌های مشروع به وجود می‌آید. این گونه ازدواج‌ها پیوند زن و شوهر را محکم می‌سازد و در نتیجه، کانون خانواده گرمتر می‌شود، در حالی که بدحجابی و بی حجابی و آزادی بدون قید و شرط، باعث فروپاشی کانون خانواده می‌شود. زیرا در چنین نظامی، اساس خانواده را بر دشمنی و نفرت پایه گذاری می‌کند و معمولا این نوع زندگی‌ها و روابط زناشویی دوام نخواهد داشت. زیرا زندگی بر پایه غریزه جنسی بنا می‌گردد و چون غریزه جنسی بعد از مدتی فروکش می‌کند، مسائل دیگر از قبیل نداشتن توافق اخلاقی و مشکلات خانوادگی و ... بروز می‌کند و در نتیجه، به طلاق و آوارگی فرزندان منجر خواهش شد.

در واقع بی‌حجابی و بی‌عفّتی، سبب گریز جوانان از ازدواج و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت زندگی می‌شود. زیرا راه برای رسیدن به هوسهای آنان باز و آماده است. بهتر است به برخی گزارشها در این باره اشاره کنیم:

هشت هزار دختر در هندوستان به سبب عدم توانایی در ازدواج، خودکشی کردند. در هندوستان دختران به خواستگاری پسران می‌روند و جهیزیه بر عهده آنان است و قدری هم پول نقد می‌برند و اینها در هندوستان واجب است.

برطبق آماری نکان دهنده هر بیست دقیقه یک بار، یک زن در سوئد کتک می‌خورد و مجروح می‌شود، و در هر سه ساعت یکبار، به یک زن تجاوز می‌شود.

آمارهای قطعی و مستند نشان می‌دهد که با افزایش برهنگی و بی‌حجابیی در جهان، طلاق و از هم گسیختگی زندگی زناشویی به طور مداوم بالا رفته است، چرا که "هر آنچه دیده بیند دل کند یاد" و هوس‌های سرکش هر روز دل را به دنبال دلبری تازه می‌کشاند. امّا در محیطی که حجاب و موازین دیگر اسلامی رعایت می‌شود دو همسر احساسات و عشق و عواطفشان در بند یکدیگر است. در بازار آزاد برهنگی -که زنان به صورت کالای مشتری در آمده‌اند_ دیگر قداست پیمان زناشویی مفهومی ندارد و خانواده‌ها، همچون تار عنکبوت به سرعت متلاشی می‌شوند و کودکان بی‌سرپرست می‌مانند.

به امید افزایش روز افزون خانواده‌های مستحکم و با ایمان و پرنشاط به برکت وجود زنان و مادرانی عفیف و بانجابت و باصلابت که شخصیت خود را در لابه لای زیورهای زودگذر و آراستگی‌های دور از شان خویش، جستجو نمی‌کنند.

ع.س.حسینی