مدیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) نجف آباد همایش شیرخوارگان سال ۹۵ را تشریح نمودند

مدیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) نجف آباد همایش شیرخوارگان سال ۹۵ را تشریح نمودند

با سلام. پس از برگزاری شورانگیز همایش امسال، سراغ جناب آقای طباطبایی، مدیر محترم مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) نجف آباد رفتیم تا نظرات ایشان را در مورد همایش امسال، جویا شویم. ایشان پس از عرض ادب و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا.. الحسین(ع)، ادامه دادند:

"به حول و قوه الهی و مدد اهل بیت(ع) و شهدا، یازدهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی را در اولین جمعه ماه محرم سال ۹۵ در شهرستان نجف آباد، همزمان با ۳۵۰۰ نقطه جهان به نمایندگی از مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با شعار «کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر(ع) حیات کربلا»  و با حضور بیش از ۲۰ هزار نفر از مشتاقان و ارادتمندان اهل بیت، خیل عظیم مادران به همراه فرزندان شیرخوارشان به میزبانی هیأت رزمندگان اسلام نجف آباد درحسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) برگزار نمودیم. حضور همسران و خانواده معظم شهدای مدافع حرم به عنوان خادمین افتخاری همایش و قرار گرفتن در کنار دیگر خادمین همایش جلوه ای زیبا و معنوی به جلسه‌ی امسال ما داد. سخنرانی سرور ارجمند حجه الاسلام پورموسوی با موضوع تربیت فرزند عاشورایی، مداحی مداحان اهل بیت برادر ملک زاده و راستی، قرائت نذرنامه توسط تمامی مادران با گرفتن فرزندانشان برروی دست و نذر نمودن آنها برای یاری نمودن قیام امام زمان(عج) از برنامه های اصلی همایش بود. چهارصد نفر از خواهران و برادران مومن و متعهد خادمی این همایش را در ۱۲ کمیته با فعالیتهای مختلف بر عهده داشتند و بیش از سی دوربین از سایتها و خبرگزاریهای مختلف پوشش خبری همایش را بر عهده داشتند."

ادامه مطلب...
۲۰ مهر ۹۵ ، ۰۸:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه گزارشات

همایش شیرخوارگان حسینی(ع) به روایت تصویر1395

























۲۰ مهر ۹۵ ، ۰۷:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه گزارشات

حضور خانواده های عزیز شهیدان مدافع حرم در مراسم امسال

حضور خانواده های عزیز شهیدان مدافع حرم در مراسم امسال

با سلام. همان‌طور که در فرصت‌های قبلی به اطلاع رسید، همایش امسال میزبان خانواده‌های شهدای مدافع حرم لشکر 8 نجف‌اشرف بود. عزیزانی که دعوت مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) شهرستان نجف آباد را پذیرفتند و با کمال بزرگواری میهمان جمع ما شدند. قبل از برگزاری همایش نمایندگان مجمع در منزل شهدا حضور یافته و با اهدای شال تبرکی و مدال افتخار خادمی همایش، از ایشان جهت حضور در همایش شیرخوارگان دعوت رسمی به عمل آوردند تا زینت‌بخش مراسم امسال باشند. گزارش کامل این دعوت را اینجا بخوانید.

به محض ورود این عزیزان به فضای برگزاری همایش، عکس‌های شهدای والامقامشان به ایشان اهدا شد. پرچم‌های زرد متبرک به حرم حضرت زینب(س) نیز به دختران شهدای مدافع حرم داده شد و به لطف همکاری آن عزیزان، مادران و شیرخوارانی که میهمانان جلسه بودند، متبرک به آن پرچم‌ها شده و وارد جلسه می‌شدند.



بعد از ورود و استقرار جمعیت در محل خود، میهمانان به جایگاه در نظرگرفته شده در جلوی مراسم هدایت شده و مورد استقبال قرار گرفتند.



پس از اتمام مراسم هم با هدایت آن عزیزان به غرفه‌ی عکس‌های یادگاری، عکس یادبود حضور بزرگوارانه‌ی آنها تهیه شد.


۱۹ مهر ۹۵ ، ۰۷:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه گزارشات

شرح مفصل همایش شیرخوارگان حسینی95

همایش شیرخوارگان حسینی امسال طبق قرار همه ساله در اولین جمعه محرم مصادف با 16 مهرماه 95 همزمان با 1500 نقطه کشور ایران اسلامی با میزبانی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) شهرستان نجف آباد و با همکاری لشکرزرهی 8 نجف اشرف شهرستان در محل حسینه حضرت فاطمه زهرا(س) و در جوار آرامگاه معنوی شهدای گمنام شهرستان برگزار شد.

از همان ساعات ابتدایی صبح شاهد ورود مادران و فرزندان دلبند شیرخواره‌‌شان بودیم که سربند نوکری اهل بیت بر سر و لباس سبز هاشمی بر تن داشتند. 

کنار درب ورودی سالن غرفه ثبت نام شیرخوارگان دایر بود که از مادران و فرزندان برای تهیه‌ی لباس و ثبت نام در دیگر همایش‌های مجمع ثبت نام به عمل می‌آورد. شرکت کنندگان پس از ورود به سالن با راهنمایی خادمان عزیز از زیر پرچم و بیرقی عبور میکردند که در دست دختران معصوم شهیدان مدافع حرم دعوت شده به همایش، قرار گرفته بود و پس از احترام به این عزیزان در جایگاه خود مستقر میشدند.

 پس از سازماندهی و استقرار جمعیت که طبق برآوردهای صورت گرفته نزدیک به 20هزار نفر تخمین زده شده بود، برنامه‌ها به صورت رسمی آغاز شد. مراسم با مجری گری آقای صفری و خیرمقدم گویی به عزیزان آغاز شد و مستندات فعالیت‌های مجمع و نکات کلیدی تربیت فرزند برای حاضرین پخش گشت. 

آیات مرتبط با ذبح حضرت اسماعیل(ع) از سوره صافات و در ادامه آیات پایانی سوره مبارکه فجر قرائت شد که ذبح عظیم را شرح میدهد و بطن آیات شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) را تبیین میکند. همزمان با قرائت قرآن کلیپی مرتبط از صحنه ذبح اسماعیل تا صحنه شهادت علی اصغر به سمع و نظر عزاداران رسید.

پس از دکلمه خوانی زیبای مجری و برقرای حال و هوای مهدوی در سالن همایش، کلیپ تهیه شده با محوریت "تربیت فرزند و اهمین آن در عصر غیبت از نگاه رهبری" پخش شد که به لطف خداوند مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

سخنران همایش حجه الاسلام پورموسوی بودند که با سخنان خود با موضوع اهمیت تربیت صحیح فرزند و مصداق‌های درست و نادرست آن، به تبیین کوتاه این مساله پرداختند. از مسائل اشاره شده در سخنان ایشان می‌توان به این موارد اشاره کرد:

1) هدف از شرکت در همایش را نشان دهنده کمال انزجار نسبت به یزیدیان و بیمه کردن فرزندان با حضرت علی اصغر دانستند.

2) تربیت فرزند عاشورایی را نیازمند به الگو معرفی کردند و سپس الگوی مناسب را اهل بیت دانسته و تشریح فرمودند.

3) ایشان فرمودند زن کسی است که گهواره را به حرکت در می‌آورد و با دست دیگر خود تاریخ را به حرکت در می‌آورد. و مهمترین کار و وظیفه زن را تربیت فرزند صالح قلمداد کردند.

4) بعد از قرآن و عترت، فرزندان امانت خداوند نزد ما هستند و روز قیامت ما را از نعمت‎ها بازخواست خواهند کرد.


پس از سخنرانی نوبت به مداحی و آغاز بخش احساسی و البته اساسی مراسم شیرخوارگان حسینی رسید. با زمینه‌سازی‌های انجام شده توسط مداح و با همکاری مجری توانمند برنامه، همایش آرام آرام به لحظات اوج خود نزدیک شد.

در همایش امسال لحظاتی رقم خورد که شاید به ندرت در مراسمی خارج از حال و هوای مراسم‌های شیرخوارگان بتوان دید.

لحظه‌ی اوج این احساسات، حضور کودکان معصوم بیماری بود که مادران صبورشان، آنها را به امید کرامت شیرخوار کربلا و به برکت اشک‌های عزاداران حسین(ع) عزیزانش آورده بودند.

و شاید زیباترین لحظاه‌های همایش حضور کودکانی بود که سال گذشته به امید سلامتی به همایش آورده شوده بودند و امسال به خواست و لطف خداوند به کرم باب‌الحوائج کوچک دشت کربلا، پا در این مراسم گذاشته بودند.

شورانگیزترین صحنه‌های این همایش، به دست مادرانی آفریده شد که فرزندان خود را نذر قیام مهدی فاطمه (عج)، سر دست گرفتند و نذرنامه‌ی این نذر را با چشمان گریان، از صمیم قلب و به رسایی صدای "هل من ناصر ینصرنی حسین(ع)" خواندند.

در گوشه‌ی دیگری از محوطه‌ی برگزاری همایش و در جوار آرامگاه نورانی شهدای گمنام در مقبره‌الشهدای حسینیه فاطمه الزهرا(س)، به همت خادمان عکاس مجمع، از کودکان حاضر در همایش عکس یادگاری تهیه میشد. این غرفه که از پر بیننده‌ترین غرفه‌‌های روز همایش است و پذیرای مادرانی بود که دوست داشتند این لحظات قشنگ را برای فرزندان خود به یادگاری ثبت کنند.



غرفه‌های دائر در مراسم:

غرفه فروش سی دی واقع در بیرون درب ورودی

غرفه اجرائی که آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات دوستان و ارائه گزارش از فعالیت‌های مجمع بود


۱۷ مهر ۹۵ ، ۱۵:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه گزارشات

برگزاری جلسه‌ی هماهنگی با حضور کلیه‌ی خادمان همایش

ضمن عرض سلام و ادب و خداقوت

گزارش مختصری از گردهمایی خادمین همایش شیرخوارگان به استحضار می رسانیم.

این گردهمایی در عصر روز دوشنبه ۱۲ مهر ماه در حسینیه فاطمه الزهرا (محل برگزاری همایش) برگزار شد. پس از حضور کلیه‌ی خادمین عزیز، شروع گردهمایی باقرائت زیارت عاشورا مزیّن و منور گردید.

سپس جناب آقای طباطبایی، مدیریت محترم مجمع نکاتی را پیرامون اهمیت این امر عظیم و ارزش معنوی همایش و خادمی آن مطرح نمودند. و همچنین کمیته‌ها و مسئولین آن را خدمت خواهران معرفی کردند.

و در پایان زیرگروه های خادم در هر کمیته جهت توجیه و شناخت بهتر از موقعیت خودشان به مسئول کمیته مراجعه نمودند و مسئولین علاوه بر یادآوری نکات مهم و ضروری، شرح وظایف و جایگاههای هرکدام از خادمین را متذکر شدند. تا ان شاءالله در روز جمعه به بهترین نحو احسن از عهده این همایش عظیم برآییم.

۱۷ مهر ۹۵ ، ۰۹:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه گزارشات

افتخاری ارزشمند، رساندن پیام دعوت مجمع به خانواده شهدای مدافع حرم

افتخاری ارزشمند، رساندن پیام دعوت مجمع به خانواده شهدای مدافع حرم

با سلام. امسال همایش شیرخوارگان به افتخاری بزرگ و معنوی نائل گشته است. افتخاری که در تاریخ 13 شهریورماه 95 رقم خورد و ان شاءالله به روز همایش وصل خواهد شد .

دوستان عزیز و خوبمان، خانم ها فائزه‌سادات حسینی و محمدی به همراه  سرکارخانم مهدیه، به نمایندگی از طرف تمامی خادمین عزیز  دیداری با ۹ خانواده‌ی گرامی شهدای مدافع حرم داشتند و پیام دعوت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) شهرستان نجف آباد را به ایشان ابلاغ کردند. این بزرگواران نیز صادقانه و مخلصانه مدال خادمی حضرت علی اصغر (ع) را پذیرفتند.

شرح این سفرنامه‌ی کوتاه ولی سرشار از احساسات پاک و آکنده از نور امید را خانم محمدی به زیبایی تمام بیان کردند:

"بسیار خوشحال و مسرور هستیم از اینکه امسال مجلس شیرخوار کربلا به حضور این گرامیان و چه بسا همسران شهیدشان متبرک می شد.

استقبال خالصانه‌ی این عزیزان نورانی واقعاً ما را به وجد آورده بود و انرژی‌مان دوچندان شده بود؛ امیدواریم با حضور گرم و صمیمی همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم در مراسم  روز جمعه، این انرژی مثبت به همه خوبان خادم انتقال یابد.

در اولین دیدار، نگاهمان متبرک شد به خانواده محترم شهید حسن احمدی در تیران و کرون و به اتفاق مادر شهید سری به مدرسه دختر عزیز این شهید نورانی زدیم.

ادامه مطلب...
۱۷ مهر ۹۵ ، ۰۸:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه گزارشات

همایش شیرخوارگان حسینی(ع)، با‌شکوه تمام، برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی(ع)، با‌شکوه تمام، برگزار شد.
سلام بر شیرخوار شهید دشت کربلا. سلام بر قلب شکسته‌ی پدری که فرزندش را با تیر جهل، کینه و ستم سیراب کردند. سلام بر مادر حیران شده‌ای که شیرخوارش هرگز به خیمه باز نگشت...
 سلام بر مادران قدرانی که امروز به رسم همدردی مادرانه، فرزندان کوچک خود را به میدان آوردند. 
و سلام بر همسران و فرزندان شهیدی که شهیدشان نه در دشت کربلا، بلکه در امتداد راه کربلا، و در زمانی که فتنه‌های یزیدیان زمان هر روز از گوشه‌ای سر بر می‌آورد، از همه‌ی داشته‌ها و دلبستگی‌های خود دل بریدند و مانند سالار مظلوم و غریبشان، مظلومانه در غربت، آسمانی شدند.
امروز همایش شیرخوارگان حسینی(ع)، در نهایت زیبایی و به کوری نگاه‌های شوم دشمنان شیعه، در اوج شکوه برگزار شد. مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) نجف آباد افتخار داشت، امروز میزبان بیش از هزار شیرخواری باشد که به نیت سربازی قیام منتقم خون شهیدان کربلا [مهدی وعده داده شده(عج)] به حسینه حضرت زهرا(س) آمده بودند. خداوند بزرگ و مهربان را شاکریم که با نعمت اسلام و ولایت علی(ع) ما را بر جهانیان بزرگی بخشید و سپاسگزاریم که ما را خادمان کوچکی در جبهه‌ی عاشوراییان قرار داد تا به شکرانه‌ی این نعمت، همایشی چنین با شکوه، هماهنگ و در نهایت نظم و دلنشینی برگزار شود.
حسینیه‌ی فاطمه الزهرا(س)، امروز علاوه بر میزبانی از سربازان کوچک امام زمان(عج)، میزبان بزرگوارانی بود که اقامه‌ی عزای حسین فاطمه(ع) و فرزندانش در گوشه گوشه‌ی این مرز و بوم، مرهون رشادتها و از جان گذشتگی‌های همسران و پدران آنها است.ُ شهیدان مدافع حرم عزیزی که مصداق شهدای "کل یوم عاشوا و کل أرض کربلا" هستند.
این همسران و فرزندان مدافع حرم، در کمال بزرگواری، دعوت دوستان مجمع را پذیرفته و به عنوان خادمان افتخاری، زینت بخش همایش امسال شدند.
گزارش کامل دیدار دعوت از این عزیزان و نیز برگزاری همایش در فرصت‌های بعدی بارگذاری خواهد شد.
البته تمامی خادمان و میهمانان مراسم امروز، میهمان عزیزان گمنامی بودیم که در مقبره الشهدای فاطمه زهرا(س) شهرستان نجف آباد، آرام گرفته اند و به لطف خداوند و به یُمن وجود آرام و آرامش بخش این عزیزان، هر سال این مراسم در این محل به مراتب بهتر از سال قبل برگزار میشود. روحشان شاد.
خداوند ما را سپاسگزار نعمت ولایت،آرامش و امنیت قرار دهد.
در پناه خدا
۱۷ مهر ۹۵ ، ۰۷:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه گزارشات

چند قدم تا همایش(کمیته‌ی مالی)

چند قدم تا همایش(کمیته‌ی مالی)

باسلام. در ادامه‌ی مبحث معرفی کمیته‌ها، به کمیته‌ی مالی رسیدیم. کمیته ی مالی، وظیفه ی جذب و تأمین منابع مالی برای انجام فعالیت‌های مجمع را بر عهده دارد. خانم چترایی و همکاران عزیزشان در کمیته ی مالی علاوه بر فعالیت‌های جاری در طول سال، روز همایش نیز فعالیت‌های متنوعی بر عهده دارند. کمیته‌ی مالی از دو قسمت عملیاتی و اجرایی تشکیل شده است. قسمت عملیاتی، بخش فعال در روز همایش است که خادمان در این بخش، تعداد 20 نفر از بانوان با تجربه‌ای هستند که با بهره‌مندی از تجارب سال‌های گذشته و با رعایت اصل مهم خوشرویی و تکریم، اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی‌می‌کنند.

قسمت دیگر، بخش اجرایی کمیته است که در محل غرفه‌ی کمیته و صندوق‌های تعبیه شده داخل سالن فعال هستند. دوستان مالی در غرفه‌ای که برای این کمیته در سالن اصلی همایش تعبیه شده است، اقدام به ثبت‌نام از بانیان و خیّرین متقاضی همکاری با مجمع می‌نمایند. به همین منظور طرحی با عنوان انصارالمهدی(عج)  در نظر گرفته شده است که علاقمندان با دریافت کارت‌هایی، ضمن آشنایی با کلیه‌ی فعالیت‌های مجمع، در صورت تمایل، آمادگی خود را برای کمک ماهیانه به مجمع اعلام میکنند. از تغییرات امسال در راستای انجام هرچه بهتر مأموریت اصلی کمیته، استقرار دستگاه‌های کارتخوان برای مراجعه کنندگان محترمی است که قصد کمک به مجمع را دارند. از فعالیت‌های دیگر این کمیته در طول سال، مدیریت منابع مالی و حسابرسی امور دفتری مجمع، پیگیری وجمع‌آوری نذورات مردمی ‌از طریق کارتهای انصارالمهدی(عج)  و دعوت از خیّرین و بانیان می‌پردازد. درمورد برگزاری همایش از چند هفته قبل تماس‌های تلفنی با خادمان فعال سال گذشته گرفته شد و از میان آن عزیزان، افراد با‌تجربه به عنوان هسته مرکزی ودیگر اعضا، به عنوان زیرمجموعه‌ی آنها گروه بندی شدند. جلساتی هم باحضور کلیه‌ی اعضا برگزار شد و کلیه‌ی خادمان نسبت به اهداف و مسؤلیت‌ها توجیه شدند. امید است امسال به خواست خداوند و با توکّل به لطف باری‌تعالی، خدمات‌رسانی درهمایش در سطح بالاتری نسبت به سال گذشته انجام شود.

به طور کلی کمیته ی مالی به هدف ایفای نقش مؤثر‌تر در همایش و در راستای اهداف مشخص خود این فعالیت‌ها را  انجام می‌دهد:

1.     پیگیری تأمین نیروی انسانی مجرب و متعهد جهت انجام فعالیت‌های مالی همایش؛

2.     برگزاری جلسات توجیهی برای کادر مالی در مکان مأموریت آنها و مشخص نمودن وظیفه‌ی تمامی‌افراد و توجیه نمودن آنها؛

3.     پیگیری تهیه و چاپ قبض‌های کمک‌های مردمی‌به تعداد مورد نیاز؛

4.     توزیع قبض‌های کمک‌های مردمی‌در مراکز ثبت‌نام جهت تحویل به خیّرین و بانیان؛

5.     آماده نمودن کارتهای کمک‌های مردمی‌طرح انصار المهدی(عج) و توزیع آنها در روز همایش در بین مردم و نیز جمع آوری آنها پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده؛

6.     پیگیری جمع آوری کمک‌های مردمی‌در روز همایش در زمان مشخص شده فقط توسط کادر توجیه شده در قسمت مالی؛

7.     پیگیری جمع آوری کمک‌های مردمی‌در قالب طرح انصار المهدی بعد از همایش بر اساس فرمهای تکمیل شده و موارد ذکر شده در آن؛

8.     دریافت ریز هزینه‌ها و فاکتور‌های تمامی‌قسمت‌های مجمع در رابطه با همایش و پرداخت هزینه‌ها پس از تصویب و اخذ مجوز مدیر مجمع؛

9.     دریافت کارت خادمی‌و تحویل به تمامی‌اعضاء جهت نصب و شناسا بودن در مکان مأموریت خودشان در روز همایش؛

10. پیگیری تأمین امکانات مورد نیاز بخش مالی اعم از کیسه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی‌با داشتن آرم مجمع و نیز صندوق مالی کمک‌های مردمی‌جهت قرار دادن در قسمت‌های مختلف سالن برگزاری همایش؛

خانم چترایی در ادامه‌ی سخنانشان این مورد را نیز اعلام کردند که با توجه به خاستگاه مردمی داشتن این مجمع و عدم وابستگی به هیچ ارگانی و با در نظر گرفتن اهداف عالی و سطح وسیع برنامه های مجمع در آموزش و تعالی خانواده ها در تمامی ابعاد، برگزاری هرچه مطلوب تر برنامه ها بار سنگین هزینه ها را به دنبال دارد. البته تا این لحظه به لطف خدا و مدد شیرخوار بزرگ مرد کربلا، این مجمع توانسته است برنامه‌های پیش‌بینی شده را در بهترین سطح برگزار کند. اما در این مسیر کمک و مساعدت خیّرین فرهنگی عزیز همواره با این مجمع بوده است و امیدواریم این همکاری هر روز بیشتر شود. 

عرض خداقوت و آرزوی توفیقات روز افزون برای دوستان خوبمان در کمیته‌ی مالی

۱۱ مهر ۹۵ ، ۱۰:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه گزارشات