گزارش همایش شیرخوارگان حسینی ۹۸ شهرستان نجف آباد

🏴 السلام علی الرضیع الصغیر

🔹 الحمدالله رب العالمین همایش شیرخوارگان حسینی ۹۸ روز جمعه ۱۵ شهریور ماه، مصادف با اولین جمعه ی ماه محرم با حضور پرشور و حداکثری مردم شریف شهرستان نجف آباد و علی الخصوص مادران و شیرخوارگان شان همراه بود. مادرانی که با شور و شعور حسینی در مجلس حاضر شده و با هدف نذر کردن فرزندشان برای یاری قیام امام زمان (عج)، دست توسل به مادر شش ماهه ی کربلا حضرت رباب (س) می زنند تا ایشان را در مسیر تربیت حسینی فرزندشان یاری نمایند.‌

🔹 این مراسم راس ساعت ۹ صبح همراه با اجرای هم خوانی قرآن، توسط گروه پسران جامعه القرآن شهرستان آغاز گردید.
پس از نمایش کلیپ هایی با موضوع "نقش مادر در تربیت فرزند" و "فعالیت های مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) شهرستان نجف آباد"، سخنرانی حجت الاسلام سید محسن موسویان با موضوع "جایگاه و نقش تربیتی مادران برای یارگیری امام زمان عج" ادامه یافت.

🔹 پس از آن، اجرای مداحی توسط مداح اهل بیت، برادر محمد یزدخواستی و در ادامه، دکلمه خوانی و قرائت نذرنامه توسط دختر شهید مدافع حرم، حسن احمدی صورت گرفت.

🔹 حضور افتخاری خانواده ی معظم شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم در این اجتماع عظیم، نشان از الگوگیری خانواده های مجاهد و ایثارگر شهدا از خانواده ی سیدالشهدا (ع) در واقعه ی عاشورا و امیدبخش دل مادرانی بود که با نذر فرزند دلبندشان، قدم در این مسیر عاشقی می گذارند.

🔹 از آن جا که هدف اصلی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، تربیت سربازان امام زمان (عج) می باشد و این تربیت ریشه در باورهای کودکی و همچنین روش تربیتی والدین دارد، این مجموعه در روز همایش غرفه هایی  تحت عنوان "مادران عاشورا، فرزندان انتظار" با محتوای مادرانه، فروش کتب تربیتی و مشاوره ی تربیتی برای مادران ایجاد کرده بود.
همچنین ویژه برنامه هایی جهت علاقه مندی و جذب کودکان ۴ تا ۱۲ سال تحت عنوان "هیئت نونهالان و نوجوانان عاشورایی" تدارک دیده شد. این هیئت با طراحی و راه اندازی ۶ خیمه گاه برای سنین مختلف ساعاتی به یاد ماندنی همراه با آموزش برای کودکان فراهم آورد.

🔹 از دیگر برنامه های این همایش می توان به حضور تیم استقبال برای خوش آمدگویی به مادران و اجرای هم خوانی، برپایی غرفه های فرهنگی، بهداشت و امداد، نذورات و همچنین غرفه عکس های یادگاری اشاره کرد.

🔹 تمامی برنامه های ذکرشده ، حول هدف یارگیری برای امام زمان (عج) با در نظر داشتن شعار مجموعه یعنی "کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر (ع) حیات کربلا" صورت گرفته است.‌

🔹 با ادب محضر حضرت صاحب الزمان عج به نیابت از همه ی خادمین عزیز، عرض می کنیم «آقاجان خدمت مان را بپذیر و وسیع و موثر قرار بده تا مقدمه سازی بر ظهور نزدیک تان باشد و توفیق بده تا آخر عمر خادم واقعی حریم تان باشیم» و امیدواریم همدلی ها و همراهی ها و تلاش های شبانه روزی ما در رسیدن به اهداف مجمع جهانی حضرت علی اصغر ع نجف آباد مورد قبول واقع شود و ان شاءالله تمام وجود و عمرمان نذر یاری قیام امام زمان (عج) باشد.

🔹برای اطلاع از اخبار مجمع به کانال زیر در ‍پیامرسان گپ بپیوندید.

@mjaliasghar_njf