گزارش جلسه طرح مشکات

گزارش جلسه طرح مشکات

جلسه گردهم آیی اعضاء طرح مشکات با حضور تمامی اعضا، مسئولین، سرگروهها و مدیریت مجمع جهانی در تاریخ 94/04/21 در مکان فرهنگسرای خارون بر گزار گردید.

مدیریت مجمع در ابتدای جلسه، اولین مرحله اجرا شده طرح را مورد بررسی قرار دادند و نتایج حاصل از آن، مورد بررسی و سوال اعضاء قرار گرفت. در این مرحله دانش آموزان باید به شناخت میرسیدند و نتایج خانوادگی و اجتماعی آنرا بیان میکردند.
مدیریت مجمع با اشاره به مواردی همچون شناخت، باور، عزم و با در نظر گرفتن مراتب اجرایی آن، نکاتی را برای اعضای جلسه مطرح و یادآوری کردند که "همه مشکلات امروز بشر در رویارویی با تمامی نابهنجاریها در نداشتن باور است چرا که با توجه به داشتن اطلاعات کامل و شناخت از محیط پیرامون خودمان و اقرار نسبت به آن؛ در عمل مردد بوده و باور نداریم. نتیجه و عاقبت گناه را می‌دانیم ولی چون باورمان ضعیف است؛ فلذا گناه میکنیم. که ضرورت دارد نسبت به مسایل شناخت پیدا کنیم و به آن باور داشته و در انجام آن عزم و اراده محکم داشته باشیم."بحث گروهها و ضرورت توجه به آن با ذکر ابزار و الزامات کار گروهی نیز از دیگر نکاتی بود که در جلسه بدان اشاره و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه برنامه، حاج آقا کاظمی از مشاورین و کارشناسان مذهبی پیرامون تفسیر آیاتی چند از قرآن کریم، سخن گفتند و نماز جماعت را برپا داشتند. پس از آن در مجموعه ارگ خارون میزبان مسئولین محترم و دانش‌آموزان گرامی به صرف افطاری بودیم.

‌پیامبر در جواب حضرت علی(ع) که از بهترین کارها در ماه رمضان سوال میکنند؛ اینگونه پاسخ میگویند: اهل ورع باشید. اصل‌هاى ورع: انسان همواره به حساب خودش برسد و راست سخن بگوید و ارتباط خود را با مردم نیک سازد.

خ.عباسی

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۷:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه خانواده و جوان

گزارش آخرین جلسه معرفتی سبک زندگی قرآنی 94/4/20

گزارش آخرین جلسه معرفتی سبک زندگی قرآنی 94/4/20

جلسه آخر راس ساعت5 با قرائت سوره قدر توسط مجری محترم آغاز شد. در پی آن سخنران جلسه، آقای سید مجتبی موسوی از فضیلت سوره‌ی قدر و شب قدر سخن گفتند:

امام صادق(ع): "لیل القدر حضرت فاطمه است." این سوره معروف به سوره‌ی حضرت زهراست. توحید سوره‌ی حضرت علی است. با خواندن این دو سوره در نماز، نمازمان رنگ و بوی ولایت خواهد گرفت.

در شب قدر ملائکه از شب تا به صبح نازل می‌شوند و سلام را برای اهل زمین می‌آورند. وقتی حضرت ابراهیم را در آتش انداختند؛ ملائکه یک سلام برای حضرت ابراهیم آوردند و نتیجه‌ی آن سلام، سرد شدن آتش دنیایی بود.

انسان می‌تواند در شب قدر کاری کند که زندگی‌اش گلستان شود و از آن همه سلام که خداوند نازل می‌کند؛ توشه‌ی دنیا و آخرتش را جمع کند. پیامبر اکرم(ص) به خدا عرضه داشتند که امت‎‌های قبل، عمرهای طولانی داشتند ولی چرا امت من عمر کوتاه دارند؟! خداوند فرمود که ما به امت تو شب قدر را ارزانی داشتیم که برتر از هزار ماه است (هزار ماه برابر با 85 سال است؛ یعنی متوسط عمر یک انسان سالم پیر) و اگر انسان‌ها قدر بدانند و زرنگ باشند؛ میتوانند در یک شب توشه‌ی عمر خود را برچینند.

سبک قرآن---> یک شب---> یک لحظه---> پیمودن راه 85 ساله (جهش با فشردن یک کلید)

ادامه مطلب...
۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۹:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه گزارشات

محفل بزرگ قرآنی

محفل بزرگ قرآنی

آخرین محفل بزرگ قرآنی و مراسم اختتامیه طرح ضیافت الهی با حضور قاری بین المللی جناب آقای دکتر نیکدستی از استان اصفهان و همچنین حضور حافظ کل قرآن کریم جناب آقای رحیمی به همراه ویژه برنامه های قرآنی و قرعه کشی سفر مشهد مقدس ویژه خادمین برنامه و شرکت کنندگان در محفل

پنجشنبه 25 تیرماه مصادف با بیست و نهم ماه مبارک رمضان از ساعت 9/30

ارگ شیخ بهاییَ

ضمنا تلاوت جزء سی ام قرآن در ابتدای محفل با قرائت قاریان برجسته شهرستان انجام خواهد شد.

یاحق

۲۵ تیر ۹۴ ، ۰۱:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) -شهرستان نجف آباد

اپیدمی تربیت دانشمند قبل از شش سالگی

اپیدمی تربیت دانشمند قبل از شش سالگی

بزرگترین دلیل گذاشتن کودکان در کلاسهای مختلف ترسی است که والدین از عقب ماندن فرزندشان از دیگر بچه‌ها دارند.
اما چرا نباید از فرزندانمان دانشمند بسازیم؟!
١. یک سال اول زندگی کودک تنها بر پایه حس میباشد. بین یک تا شش سال زندگی کودک بر پایه احساس و تخیل میباشد. نیاز کودک در شش سال اول پرورش تخیل و احساسات کودک یا همان هوش هیجانی ست و کودک تنها و تنها از طریق بازی، رشد سالم روانی خواهد داشت.
٢. عقل که پایه آموزش‌های علمیست از حدود شش سالگی کم کم به وجود می‌آید، کودک تخیل را کم کم رها میکند و به سمت علم خواهد رفت. قبل از شش سالگی چون مغز رشد کافی برای فهم مفاهیم علمی ندارد؛ آسیب به احساسات کودک که نیاز به رشد دارند خواهد زد.
٣. اگر فرزند دو یا سه ساله شما تمایل به خواندن و نوشتن دارد؛ بزرگترین دلیل، دیدن خوشحالی والدین است که حکم تشویق برای کودک دارد. همانگونه که ما تمام سعی خود را میکنیم فرزندانمان را از بیشتر جنبه‌های دیگر زندگی مانند رابطه جنسی دور نگه داریم چون واقف به آسیب هستیم چرا آنها را با دانشمند ساختن به دنیای بزرگسالان پرت مکنیم!

ادامه مطلب...
۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۷:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه خانواده و آسیب های اجتماعی

سبک زندگی شهدا 2 (شهید عباس بابایی)

سبک زندگی شهدا 2 (شهید عباس بابایی)
از همان ابتدای کودکی سادگی را به بزرگترهایش درس میداد، نه اینکه به دیگران دیکته انسانیت بگوید. یا نصیحت کند، کارهایش به خودی خود، کلاس درس بود.
زمان کودکیش همیشه خودکار و دفتر کم می آورد، از بس که به دیگران میبخشید. گاهی صبح‌ها زودتر به مدرسه میرفت و حیاط را قبل از آمدن دیگران جارو میکشید.
کم سن و سال که بود، زیاد به خانه دایی‌اش سر میزد. همان روزها یک بار که دایی برای رفت وآمد پسرش به مدرسه، تاکسی گرفته‌بود و عباس خبردار شده‌بود، جلو آمد وگفت: من خودم پسر دایی را میبرم ومی‌آورم. آخر آن روزها رسم نبود که بچه‌ها با تاکسی به مدرسه بروند. شوخی میکرد و میگفت که خوشگلم و دوست دارم با خودم باشد که همه نگاه‌مان کنند. اینطوری به بزرگترهایش هم با احترام وبی‌منت درس سادگی می‌آموخت.
ادامه مطلب...
۲۰ تیر ۹۴ ، ۲۳:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه سبک زندگی شهدا

آنچه در باره خرفه باید بدانیم:

آنچه در باره خرفه باید بدانیم:

گیاه خرفه با اسم علمی Portulaca Oleracea و با نام انگلیسی Purslane از تیره پرتولاکاسه (Portulacaceae) است که برگ های گوشتی و بذرهای سیاه ریز دارد. این گیاه یک ساله است که در مراحل بذردهی به ارتفاعی تا حدود 40 سانتی متر می رسد.
خرفه، شبیه شنبلیله است و برگ های روغنی مانندی دارد، ساقه اش هم مایل به قرمزی است وکاملاً روی زمین پهن می شود. جنوبی ها خیلی از آن استفاده می کنند. بوعلی سینا معتقد است که خرفه حرارت و عطش و صفرا را رفع می کند.
 امام صادق (ع) می فرمایند: بر روی زمین سبزی خوردنی شریف تر از آن نیست و سبزی خوردنی حضرت فاطمه (س) است.
 خواص گیاه خرفه در طب سنتی
* مصرف خرفه گرمی و حرارت را فرو می‌نشاند، همچنین برای رفع و پیشگیری از تشنگی در ماه رمضان بسیار مفید است. بهتر است که از شربت حاوی تخم خرفه یا سبزی خرفه در وعده افطار و سحر استفاده شود.
*  مصرف خرفه، خشکی ،گرمی و حرارت را فرو می نشانند وباعث برطرف شدن و از بین رفتن دردهایی‌که ناشی از حرارت و گرمی در بدن است می‌شود.
ادامه مطلب...
۲۰ تیر ۹۴ ، ۰۶:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه خواص داروهای گیاهی

سبک زندگی اسلامی9 (وصیت‌نامه امیرالمومنین)

ضمن آرزوی قبولی طاعات شما و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امیرالمؤمنین‌ علی علیه‌السلام، بسیار شایسته و به جاست که (سبک زندگی از دیدگاه قرآن واهل بیت علیهم‌السلام) را اینبار با توجه به وصیت‌نامه‌ی جامع و همه جانبه امام علی علیه‌السلام که در چنین روزهایی بیان فرمودند و آخرین وصایای ایشان است، موردنظر و به یاری خدا و ایشان، مورد عمل قرار دهیم.

نامه 47 نهج البلاغه، وصیتی از آن حضرت به حسن و حسین علیهما‌السلام هنگامی که ابن ملجم (لعنه الله) او را ضربت زد.

شما را به ترس از خدا وصیت می‏کنم و وصیت می‏کنم که در طلب دنیا مباشید، هر چند، دنیا شما را طلب کند. بر هر چه دنیایی است و آن را به دست نمی‏آورید یا از دست می‏دهید، اندوه مخورید. سخن حق بگویید و برای پاداش آخرت کار کنید. ظالم را دشمن و مظلوم را یاور باشید.

 شما دو تن و همه فرزندان و خاندانم را و هر کس را که این نوشته به او می‏رسد، به ترس از خدا و انتظام کارها و آشتی با یکدیگر سفارش می‏کنم. که از رسول خدا (‌صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌) شنیدم که می‏گفت: آشتی با یکدیگر برتر است از یک سال نماز و روزه.

خدا را، خدا را، درباره یتیمان. مباد آنها را روزی سیر نگه دارید و دیگر روز گرسنه و مباد که در نزد شما تباه شوند.

خدا را، خدا را، درباره همسایگان. همسایگان، سفارش شده پیامبرتان (‌صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌) هستند. رسول‌الله (‌صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌) همواره درباره آنان سفارش می‏کرد، به گونه‏‌ای که گمان بردیم که برایشان میراث معین خواهد کرد.

ادامه مطلب...
۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۶:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه سبک زندگی از دیدگاه قرآن و ائمه اطهار

مراسم معنوی احیای شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در مکان ارگ شیخ بهایی برگزار میگردد.

مراسم معنوی احیای شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در مکان ارگ شیخ بهایی برگزار میگردد.

این مراسم معنوی دوشنبه شب، 22 تیرماه مصادف با شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان با ویژه برنامه‌های زیر از ساعت 10 شب الی 3/30 بامداد در هفت برج خارون، مکان برگزاری مجالس و محافل قرآنی ماه رمضان توسط مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برگزار خواهد شد.

10 الی 11 برنامه جزء خوانی قرآن

11 الی 12/30 (قرائت مناجات حضرت علی(ع) در مسجد کوفه با نوای گرم مداح اهل بیت برادر ملک زاده)

12/30 الی 2/30 (دعای ابوحمزه ثمالی با نوای گرم مداحان اهل بیت آقایان سیدمجتبی موسوی و اکبر صفری)

2/30 الی 3/30 (سخنرانی و قرآن به سر توسط حاج آقا رضایی)

التماس دعا

یا حق

۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۲:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) -شهرستان نجف آباد