معرفی کتاب 29 (چگونه فرزند نابغه داشته باشیم2)

معرفی کتاب 29  (چگونه فرزند نابغه داشته باشیم2)

سپاس و ستایش حضرت پروردگار را که باب تربیت را به روی بندگان خویش گشود و مهربان‌ترین انسان‌ها یعنی پیامبران و اولیائش را واسطهٔ وصول جذبات رحمانی و رحیمی تربیت خویش قرار داد و بعد از آن‌ها پدران و مادران و مربیانِ مطیعِ او را لیاقت بخشید تا با زبان گویا و رفتار پویا فرزندان خویش را در غالب شریعت تربیت نموده و به فیض درکِ حضورِ حضرت حق برسانند.

مقام تربیت مقامی الهی، عمل تربیت عملی ربوبی و هدف از تربیت درک مقام عالیِ توحید دانسته شده اما در عالم تربیت و مسیر تکاملیِ آن، چه کنیم ها و چه نکنیم های بسیاری وارد شده که گاهاً مربی و متربی را در تناقضات فراوانی گرفتار می‌سازد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن کاظمی مؤلف مجموعهٔ 4 جلدی «چگونه فرزند نابغه داشته باشیم؟» در جلد دوم این مجموعه، برای انتقال مطالبِ تربیتی روش دیگری برگزیده و ابتدا با طرح سوال، در ذهن خواننده اشتیاق به شنیدن پاسخ را فراهم نموده وپس از آن به ارائهٔ پاسخ می‌پردازد.

ادامه مطلب...
۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۲:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه معرفی کتاب

تاثیر تفکرات در سبک زندگی

تاثیر تفکرات در سبک زندگی

بسم رب الزهرا

امام خامنه‌ای (مدظله):

" اگه ما میخواهیم حکومت جهانی اسلام را تشکیل بدهیم باید اول یک سبک زندگی اسلامی معرفی کنیم ... " 

نقل به مضمون: " در وجه ظاهری انقلاب که همان صنعت و ... است؛ پیشرفت زیاد داشتیم، اما در اصل انقلاب که سبک زندگی را شامل میشود؛ پیشرفت کمی داشتیم... "

* دو سه نکته پیرامون ایجاد این وضعیت و الزاماتى که دنبال این فرهنگ رفتن براى ما ایجاد می‌کند، وجود دارد، که باید به اینها توجه کنیم. نکته‌ى اول این است که رفتار اجتماعى و سبک زندگى، تابع تفسیر ما از زندگى است: هدف زندگى چیست؟ هر هدفى که ما براى زندگى معین کنیم، براى خودمان ترسیم کنیم، به طور طبیعى، متناسب با خود، یک سبک زندگى به ما پیشنهاد می‌شود. یک نقطه‌ى اصلى وجود دارد و آن، ایمان است. یک هدفى را باید ترسیم کنیم - هدف زندگى را - به آن ایمان پیدا کنیم.

ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۰:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه سبک زندگی از نگاه مقام معظم رهبری

نوازشها

نوازشها

نوازش‌ها، واحدی از شناخته شدن میباشد و نقش بسیار مهمی در زندگیمان دارند.

👈هرچیزی بگوییم که دیگری خوشش بیاید، نوازش نام دارد. 👈کوچکترین توجهی به دیگران...

کسی که نوازش میدهد و کسی که نوازش میگیرد، هر دو انرژی مثبت دریافت میکنند و حالشان بهتر میشود و هرچه ما از سلامت روانی بیشتری برخوردار باشیم، نوازش‌هایمان سالم‌تر است.

نوازشها دو دسته هستند:

نوازش‌های کلامی 👈آفرین،چقدر خوب،چه زیبا

نوازش‌های غیر کلامی 👈نگاه، لبخند، بوسه، در آغوش کشیدن

نوازش‌های کلامی و غیر کلامی، منفی هم میشوند، مثل:گفتن بی ادب و یا اخم کردن و سیلی زدن.

⭐️وقتی آدمها نوازش مثبت نبینند به دنبال گرفتن نوازش‌های منفی میروند. 

 👈چرا که انسان‌ها نیازمند نوازش هستند و نوازش منفی گرفتن بهتر از بی نوازشی است. و این اتفاق در اطراف کسانی که اهل نوازش دادن نیستند، زیاد میفتد. 

 👈مثال: بچه‌ها کارهای منفی انجام میدهند که فقط دیده شوند و از این طریق جلب توجه کنند! و در نتیجه نوازش منفی دریافت کنند. و یا حتی خیلی اوقات این رفتارها از افراد بزرگتر و مسن هم سر میزند و فقط بخاطر دریافت نوازش منفی میباشد، چرا که با کمبود نوازش‌های مثبت مواجه هستند!!!

ادامه مطلب...
۲۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه خانواده کانون مهرورزی

سبک زندگی از دیدگاه قرآن و اهل بیت 15 (سبک زندگی مهدوی)

این هفته موضوع عدالت محوری را کامل کرده و از هفته آینده به بررسی موارد بعدی در سبک زندگی مهدوی می پردازیم.

تعاریف عدالت:

رعایت حقوق افراد و عطا کردن حقّ هر صاحب حقّی به او.

قرار دادن هر چیزی در جایگاه خودش و پرهیز از افراط و تفریط.

تساوی و رفع هر گونه تبعیض

قرآن کریم در خصوص رعایت عدالت در تنظیم روابط خانوادگی می‌فرماید:

(و إن خفتم ألّا تقسطوا فی الیتامی فانکحوا ما طاب الم من النّساء مثنی و ثلاث و رباع فإن خفتم ألّا تعادلوا فواحدةٌ أو ما مَلکت أیمانکم ذلک أدنی ألّا تَعولوا.)

"و اگر می‌ترسید که عدالت را درباره‌ی (ازدواج با) دختران یتیم مراعات نکنید (از ازدواج با آنان صرف‌نظر نمایید و) با زنان دلخواه (دیگر) ازدواج کنید، دو تا، سه تا یا چهار تا، پس اگر ترسیدید که (میان همسران) به عدالت رفتار نکنید، پس یک همسر (کافی است) یا (به جای همسر دوم از) کنیزی که مال شماست (کام بگیرید، گرچه کنیز هم حقوقی دارد که باید مراعات شود) این نزدیک‌تر است که ستم نکنید."

ادامه مطلب...
۲۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۰:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه سبک زندگی از دیدگاه قرآن و ائمه اطهار

خانواده از دیدگاه قرآن

خانواده موفق یعنى تپیدن یک قلب در سینه همه اعضاى آن، یعنى روحى مشترک در چندین کالبد که باعث مى‌شود همگام و همراه یکدیگر به سمت کمال ره بپیمایند. در این خانواده، وحدت، هماهنگى و انسجام اهمیت بسیار دارد، تفرقه جایى ندارد و کارها با شور و مشورت سرانجام مى‌گیرند. براى داشتن یک کانون گرم و موفق باید قدم اول را درست برداریم و آن انتخاب همسر با ملاک هاى اسلامى است که مهم‌ترین آنها، ایمان و باورهاى صحیح، حسن خلق، تقوا و سلامت جسمى و روانى است. در این صورت است که مى‌توان به داشتن خانواده‌اى موفق امید وار بود.
معیار قرآنى خانواده‌هاى موفق در آیه ۲۱ سوره روم ذکر شده است که مى‌ فرماید: « و من آیاته أن خلق لکم من أنفسکم أزواجا لتسکنوا إلیها و جعل بینکم مّودّة و رحمة إن فى ذلک لایات لقوم یتفکرون.»
از همین آیه ابن سینا سود جسته و اساس توفیق هر خانواده را بر چهار رکن «آرامش و سکون، عشق، رحمت و اخلاق» مى‌داند. از این رو خانواده‌هایى که سنگ زیربناى زندگى خود را بر پایه ارکان یاد شده بگذارند موفق محسوب مى‌‌شوند. از دیگر ویژگى‌هاى خانواده موفق مى‌توان به این نکات نیز اشاره کرد: خانواده‌اى که از عواطف و اخلاق و دیانت اشباع شده و بسترى گردیده باشد براى رشد معنوى اعضاى آن، زمینه اى براى بروز پاکى و عدالت هم در بین اعضاى خود و هم در سطح اجتماع خواهد شد. 
انعطاف پذیرى، گذشت و قدردانى از زحمات یکدیگر، از دیگر مشخصه‌هاى بارز خانواده‌ها ست. به طور کلى معیارهاى قوام و پایدارى یک زندگى و به تبع آن، توفیق در زندگى مشترک را مى‌توان در شش اصل خلاصه کرد: نخست اصل «تفاوت میان زن و مرد»، چرا که اطلاع از کم و کیف این تفاوت ها راه‌گشاى زندگى است و خوشبختى تمام اعضاى این کانون مقدس را تأمین مى‌کند. در پرتو همین دریافت، احترام به آنها که پدید آورنده اصل دوم است دیده مى‌شود و اصل یاد شده «تعاون در خانواده» مى‌باشد، بخصوص آن که در پى خود «گذشت و ایثار» که اصل سوم است، نیز وجود داشته باشد. 

ادامه مطلب...
۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه ویژگیهای خانواده ایده آل

اصول یک حمام خوب

اصول یک حمام خوب

🔵✍در حمام ابتدا دست و پا را با اب تماس دهید نه سر را،اگر ابتدا سر را با اب تماس بدهید،باعث سردرد و کاهش حافظه و باعث ریزش مو و سردی بدن میشود👻

🔵✍با استفاده از روایات اول باید دست و پا را با اب تماس داد بعد کمی اب مزمزه کرد بعد تنه را خیس کرد و در اخرین مرحله سر را خیس کرد.

🔵✍یک دفعه زیر اب داغ رفتن خوب نیست شستشو 🚿را باید از اب ولرم شروع کرد و کم کم داغ کرد.

🔵✍حتما باید در حمام نشسته باشید ایستاده حمام کردن اصلا مطلوب نیست.(با استفاده از روایات و منابع طب سنتی)

🔵✍سنگ پا زدن در حمام موجب دفع سموم بدن و فواید بیشماری دارد و  توصیه شده است.

🔵✍کیسه کشیدن منافذ پوست را باز میکند و پوست تنفس میکند و میزان اکسیژن رسانی به بدن ما دو برابر میشود تا چند روز و این باعث میشود انرژی و شادبی 😇ما بالا رود و مغز کارکردش بهتر شود و کسالت و رخوت و سنگینی بدن کمتر میشود. منتهی باید ملایم کیسه کشیده شود.

🔵✍تمام این صابون ها و شامپو ها مضر هستند چون مواد شیمیایی دارند و جذب پوستی دارند تا انجایی که میشود از صابون های برگردان قهوه ای و سفیدی که هیچ اسانس و عطری ندارند استفاده شود(در عطاری ها موجود است)

ادامه مطلب...
۲۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۱:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه طب سنتی و جایگاه آن در علوم پزشکی

سبک زندگی از دیدگاه قرآن و اهل بیت 14 (سبک زندگی مهدوی)

در ادامه مطلب سبک زندگی12، قرارمان به بررسی مطالبات مشترک فرهنگ خانواده و فرهنگ مهدویت بود که این هفته و هفته آینده به بررسی مورد دوم آن یعنی عدالت محوری می‌پردازیم. 

2) عدالت محوری

از مؤلفه‌های اساسی فرهنگ انتظار و مهدویت عدالت دوستی، عدالت محوری و سرشار سازی زمین از عدالت است. اندیشه مهدویت نه تنها با شعار عدالت که با حقیقت عدالت و قسط گره خورده است، به گونه‌ای که نام مهدی برای بشریّت، تداعی کننده‌ی عدالت حقیقی و پایدار می‌باشد.

در دعای ندبه می‌خوانیم: (أینَ المرتَجی لإزالَةِ الجَورِ وَالعُدوانِ.)

"کجاست آن منبع امید برای برطرف کردن ظلم و ستم و دشمنی‌ها."

امام صادق(ع) می‌فرمایند:

        (ما یکون هذا الأمر حتّی لا یَبقی صِنفٌ مِنَ النّاس إلّا قَدوُلُّوا عَلَی النَّاس حَتّی لا یقولَ قائلَ قائلٌ إنَّا لَو وٌلِّینَا لَعَدَلنَا ثُمَّ یقوم القائمُ بِالحَقِّ وَالعَدل.) "امر فرج تحقق نمی‌پذیرد تا اینکه هر صنفی از مردم به حکومت برسند تا اینکه نگویند اگر ما به حکومت می‌رسیدیم با عدالت رفتار می‌کردیم! سپس قائم قیام می‌کند و با حق و عدالت حکومت می‌نماید."

        (إنَّ قائماً... وَاللّه لَیَدخُلَنَّ عَلَیهم عَدلُهُ جَوفَ بُیُوتِهِم کَما یَدخُلُ الحَرُّ و القَرُّ.)

"به خدا قسم قائم ما (مهدی) عدالت خویش را تا درون خانه‌های مردم وارد می‌کند همانطوری که هوای گرم و سرد به درون آن خانه‌ها وارد می‌شوند."

در  دعای غیبت می‌خوانیم:

        (ألّلهمَّ و أحیِ بِوَلیِّکَ القُرآنَ... حَتّی لا یَبقی حَقٌّ إلّا ظَهَرَ ولا عَدلٌ إلّا زَهَرَ.)

"بارالها! به وسیله‌ی ولیّت قرآن را زنده کن... تا آنجا که حقّی باقی نماند جز آن که آن را ظاهر سازد و عدلی نباشد جز آن که آن را شکوفا نماید."

در جامعه‌ی به ظاهر کوچک خانواده‌ی مهدوی نیز لزوم اجرای عدالت مورد عنایت قرار گرفته، چنانچه امام زمان(عج) عدالت را نه تنها در جامعه بلکه در فضای خانه‌ها نیز داخل می‌کنند.

ع.س.حسینی
۲۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه سبک زندگی از دیدگاه قرآن و ائمه اطهار

طب سنتی و سفیدشدن مو(2)

راهکارهای سنتی علیه سفید شدن موها سفیدی مو
 1 - ماسک گیاه مریم گلی
به جای استفاده از رنگ موهای شیمیایی که دمار از روزگار بقیه موها هم درمی آورند سراغ گیاهان طبیعی بروید. مریم گلی از آن دست گیاهانی است که علاوه بر تقویت موها تارهای سفید و خاکستری را نیز می پوشاند.
مواد لازم:
•    گیاه مریم گلی یک لیوان
•    آب پنج لیوان
طرز تهیه: آب را بجوشانید و مریم گلی را داخل آن بریزید. اجازه دهید با شعله ملایم 15 دقیقه بجوشد. جوشانده را از روی حرارت بردارید و بگذارید 5 تا 6 ساعت بماند تا حسابی رنگ پس بدهد. سپس محلول را صاف کنید و داخل یک ظرف شیشه ای بریزید. در آخرین مرحله شستشوی موهایتان محلول را روی سرتان بریزید و ماساژ دهید تا همه موهایتان آغشته شود. حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید سپس موهایتان را با دقت بشویید. حواستان باشد رنگ به صورتتان نخورد چون امکان دارد علاوه بر موهایتان پوست تان را هم رنگ کنید.
2 -  برگ درخت گردو برای پوشاندن موهای خاکستری
همانطور که پوست سبز گردوی تازه دست ها را رنگی می کند، جوشانده تهیه شده از برگ درخت گردو برای پنهان کردن اولین موهای سفید بسیار موثر است.
مواد لازم:
•    برگ درخت گردو یک مشت پروپیمان
•    آب  یک لیتر
طرز تهیه: آب را بجوشانید و برگ ها را داخل آن بریزید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید 20 دقیقه بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کنید و بگذارید کاملا خنک شود. می توانید محلول را صاف کنید و یا اینکه با همان برگ ها استفاده کنید. بعد از شستشوی موها ماسک را به آنها زده و بعد از 40 تا 45 دقیقه شستشو دهید. هر هفته چهار بار این کار را تکرار کنید.
3 -  لوسیون برگ درخت انجیر
از برگ درخت انجیر و روغن بابونه استفاده کنید چون به شکل طبیعی موهای سفید را می پوشانند.
مواد لازم:
برگ درخت انجیر 10 تا 15 برگ
روغن بابونه نصف لیوان

طرز تهیه: برگ های درخت انجیر را بکوبید تا پودر شوند. نصف لیوان روغن بابونه را به آن اضافه کنید، همه بزنیدو اجازه دهید به مدت نصف روز بماند. سپس این ترکیب را روی موهایتان بگذارید و کمی صبر کنید. وقتی متوجه شدید موهایتان رنگ گرفته اند آنها را شستشو دهید.

4 -  قهوه یا چای برای رنگ کردن موها
فقط کافیست قهوه یا چای غلیظ تهیه کنید و روی موهایتان بریزید.
مواد لازم:
•    قهوه یا چای سیاه یک تا دو مشت (بسته به حجم موهایتان)
•    آب یک لیوان
طرز تهیه: آب را بجوشانید و روی قهوه یا چای بریزید و اجازه دهیددم بکشد. سپس بگذاریدبه مدت 15 دقیقه خنک شود. محلول را صاف کنید و روی موهایتان بریزید، 15 تا 20 دقیقه صبر کنید سپس موهایتان را آب بکشید. یک تا دو بار در هفته این کار را تکرار کنید.

پایان    
ا.ابن علی

۱۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۶:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه خواص داروهای گیاهی