🔹 این بار، دل های عاشقان به یاد سالار شهیدان می تپد تا خستگان غوغای روزگار، جانی تازه بگیرند و تشنگان اخلاق، معنویت و عدالت که بیش از پیش محتاج معارف ناب حسینی اند دیگربار، مسئولیت بزرگ رهرویِ اندیشه حیات بخش حسین (ع) و زینب (س) را به یاد آورند.

🔹 به نظر ویژه ی سیدالشهدا و همت جوانان #طرح_مشکات، مراسم عزاداری و بصیرت افزایی همزمان با روزهای پایانی محرم الحرام، از ۶ مهرماه به مدت سه روز متوالی در مقر فرهنگی مشکات، با هدف حرکت در راستای تفکر اهل بیت علیهم السلام و با محوریت مطالعه و بررسی کتاب " راز شادی امام حسین (ع) در قتلگاه " برپا شد.

🔹 مطالعه ی کتاب  "راز شادی امام حسین (ع) در قتلگاه" در هر سه روز  به روش های مختلف از جمله مطالعه ی جمعی، پرسش و پاسخ و تعامل دو جانبه و تبیین کتاب توسط استاد گرامی خانم رفیعی ادامه داشت. همچنین در خلال سخنرانی به موضوعات زیر پیرامون مباحث مربوطه پرداخته شد:

🔸علت سفارش شرکت در روضه
🔸ریشه های تاریخی به شهادت رساندن امام حسین (ع)
🔸حفظ حبل المتین الهی و استناد بر متن اصلی اسلام یعنی تشخیص محکمات و متشابهات و جایگاه آنها
🔸عامل اصلی شهادت امام حسین (ع)
🔸سقیفه حاصل چه فکری بود و منجر به چه شد؟
🔸انکار قداست ها، کار را به کجا میکشاند؟
🔸اسلام وسیله ای برای آبادانی دنیا
🔸دونوع برخورد متفاوت با قرآن و پیامبر
🔸رقابت با امام ممکن است؟
🔸آسمانی شدن انسان
🔸مفهوم شریعت

🔹 از دیگر برنامه های این مراسم، زیارت نامه خوانی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع) خانم عارفی، خانم عیدی و خانم بیریایی می بود.
همچنین مدعوین این مراسم در هر روز میهمان یک شهید بزرگوار بوده و از رزق شهدایی ویژه آن روز، به فیض رسیدند.

🔹 مجموعه فرهنگی مشکات، مراتب تقدیر و تشکر خود را از حضور باشکوه دوستداران اهل بیت علیهم السلام، بانیان خیر و تلاش های مخلصانه خادمین در برپایی مطلوب این مراسم اعلام می دارد.
امید است این مراسم و دیگر برنامه های مجموعه، نقطه ی عطفی برای تشکیل هیئتی اندیشه ورز در مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) و مقدمه ی توفیقات روزافزون و عنایات ویژه ی اهل بیت (ع) به شیفتگان خاندان عصمت و طهارت باشد. ان شاءالله

 

 

 

 

 

 

 

 

🔹 آدرس کانال مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در پیامرسان گپ: https://gap.im/mjaliasghar_njf