دومین محفل قرآنی ماه مبارک رمضان


وعده دیدار: پنج‌شنبه 3 تیرماه ساعت 9:30 شب، سالن شهروند

۳۱ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجمع جهانی حضرت علی اصغر شهرستان نجف آباد

گزارش ضیافت الهی

گزارش ضیافت الهی

اولین محفل انس با قرآن کریم در طرح ضیافت الهی، در دومین شب جمعه ماه مبارک رمضان، در محل سالن شهروند فرهنگسرای خارون نجف‌آباد برگزار شد.
این ضیافت پرشکوه با همکاری سازمان رفاهی شهرداری نجف‌آباد، اداره اوقاف شهرستان، مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) و موسسه خدماتی زیارتی ثامن الائمه میزبان قاری بین المللی قرآن جناب آقای حاج احمد ابولقاسمی و گروه تواشیح تنزیل بود؛ که با اجرای مجری قرآنی برادر فولادگر و با حضور مردم عزیز و قرآن دوست شهرستان برگزار گردید.
در این محفل قرآنی امام جمعه محترم شهرستان حجه الاسلام حسناتی و همچنین امام جمعه موقت حاج آقای ایوبی حضور داشتند.
استاد ابولقاسمی در ابتدا با بیانی شیوا از لزوم حفظ و تلاوت قرآن در بین حاضران سخن گفتند و به توضیح سخن رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر نیاز کشور به 10 میلیون حافظ قرآن پرداختند. ایشان حل تمامی مشکلات اقتصادی، فرهنگی، عقیدتی را در تلاوت و آشنایی قرآن دانستند. وی یکی از راه‌های اساسی مقابله با هر شبهه را در پاسخ گویی به کمک آیات قرآن بیان کردند. ایشان تلاوت آیات مربوط با هر موضوع را راهگشا برای زدن مثال نقض در برابر شبهات دانستند. و از نابغه قرآنی جناب آقای محمد حسین طباطبایی نکات شایان ذکری را مطرح نمودند که توجه هر قلب مشتاق به حقیقت را جلب نموده و به یادگیری قرآن علاقه مند میکند.
پس از اتمام سخنان گران مایه استاد، حضار به نوای دلنشین قاری محترم در تلاوت آیات 95 تا 110 سوره مبارکه انعام گوش جان سپردند.
در پایان مراسم از بین شرکت کنندگان، قرعه کشی به عمل آمد که 3 کمک هزینه مشهد به ارزش 100 هزار تومان و یک هدیه سفر هوایی به مشهد مقدس به ارزش 400 هزار تومان، از طرف موسسه ثامن الائمه تقدیم دوستان شد.
مهد کودک و مهد نونهالان نیز در سه رده سنی با برنامه‌های شاد و آموزنده میزبان فرزندان دلبند حاضران در محفل قرآنی بود.
غرفه‌های فشارخون، سلامت، مشاوره و تغذیه، کتابخانه، ثبت نام مسابقات قرآنی اوقاف، خطاطی، نقاشی و هنرهای دستی با موضوع قرآن و رمضان در محوطه بیرونی سالن همایش دایر بود.






م.رایانه

۲۸ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه گزارشات

صدای دلم (نوجوان)



پــدر و مـــادر مهربان سلام!

این کتابـــ صدای دلــــِ نوجوانتـــانـــ را انعکــــاســـ میــــ دهــــد...

پس بــــا دقتـــــِ تمامـــ گـــوش سپـــارید:


 انتظار دارمــ کـــاستی‌هــا و نـــادرستی‌هــای رفتـــارم را متذکـــر شوید،

"ولی" بهـ شخصیت و روح و روانم حمله ور نشوید.

سیرتمــ را بنگریــد و صورت و ظـــاهـــرمـــ را به تمسخر نــــــگیریـــد.


 گفت و گو بـــــا کسی که "احساس مرا درک می کند"، بــاعث می‌شود؛

 تا آن‌چه را که در دل دارمــــ به راحتی آشکار سازمـــ.



 وقتی که بـــا خوش خلقی از مـــن انتقــــاد می‌کنید،

شنواتــــر می شومـــ و رو حیه‌ی شــــاد را بهـ مـــن انتقــــال می‌دهیــــد.


 حوصله‌ی شنیدن سخنرانی‌هـــای طولانـــی و نصیحتــ‌های پی در پی را ندارم.


 بــاهم دعوا نکنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

در کلاس درس، پرخاش‌هـــایتان به یکدیگر را مرور میکنم

و از یادگیری درس‌ها بــــاز می‌مــــانم.


 مـــــا به ارتباط سازنده و دلــــگرم کننده بـــا خــــانواده نیاز داریم.


امید است؛ شما خوانواده عزیز بتوانید با عمل به این چند نکته ساده، روابط سازنده‌ای را با جوان خود تجربه نمایید....

چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید...


برقرار باشید در دستان مهربان خدا
به قلمـ:نسیمـ
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه خانواده و جوان

محفل ضیافت الهی

محفل ضیافت الهی

برگزاری سه محفل بزرگ و با شکوه قرآنی در ماه مبارک رمضان 95 در شهرستان نجف‌آباد با حضور قاریان بین المللی در روزهای 27 خرداد، سوم و دهم تیر ماه

این محافل باشکوه با همکاری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری، مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، موسسه فرهنگی خدماتی ثامن‌الائمه(ع) و اداره اوقاف و امور خیریه برگزار خواهدشد.

اولین محفل با حضور قاری بین المللی قرآن کریم حاج احمد ابوالقاسمی و اجرای گروه تواشیح و همخوانی تنزیل همراه با قرعه کشی سفر مشهد مقدس برگزارخواهد شد.

وعده دیدار: پنج‌شنبه 27 خرداد ساعت 9:30 شب، سالن شهروند


۲۷ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه اخبار

میزان تاثیر تقلید در زندگی اسلامی

میزان تاثیر تقلید در زندگی اسلامی

نکته‌ اى که در اینجا وجود دارد  این است که ما براى ساختن یک تمدن نوین اسلامى، بشدت باید از تقلید پرهیز کنیم؛ تقلید از آن کسانى که سعى دارند روش هاى زندگى و سبک و سلوک زندگى را به ملت ها تحمیل کنند. امروز مظهر کامل و تنها مظهر این زورگوئى و تحمیل، تمدن غربى است. نه اینکه ما بناى دشمنى با غرب و ستیزه‌گرى با غرب داشته باشیم - این حرف، ناشى از بررسى است - ستیزه‌گرى و دشمنىِ احساساتى نیست. بعضى به مجرد اینکه اسم غرب و تمدن غرب و شیوه‌هاى غرب و توطئه‌ى غرب و دشمنى غرب مى‌آید، حمل می کنند بر غرب‌ستیزى: آقا، شماها با غرب دشمنید. نه، ما با غرب پدرکشتگىِ آنچنانى نداریم - البته پدرکشتگى داریم! - غرض نداریم. این حرف، بررسى‌شده است. تقلید از غرب براى کشورهائى که این تقلید را براى خودشان روا دانستند و عمل کردند، جز ضرر و فاجعه به بار نیاورده؛ حتّى آن کشورهائى که به ظاهر به صنعتى و اختراعى و ثروتى هم رسیدند، اما مقلد بودند. علت این است که فرهنگ غرب، یک فرهنگ مهاجم است. فرهنگ غرب، فرهنگ نابودکننده‌ى فرهنگ هاست. هرجا غربى‌ها وارد شدند، فرهنگ هاى بومى را نابود کردند، بنیان هاى اساسىِ اجتماعى را از بین بردند؛ تا آنجائى که توانستند، تاریخ ملت ها را تغییر دادند، زبان آنها را تغییر دادند، خط آنها را تغییر دادند. هر جا انگلیس‌ها وارد شدند، زبان مردم بومى را تبدیل کردند به انگلیسى؛ اگر زبان رقیبى وجود داشت، آن را از بین بردند. در شبه‌قاره‌ى هند، زبان فارسى چند قرن زبان رسمى بود؛ تمام نوشتجات، مکاتباتِ دستگاه‌هاى حکومتى، دولتى، مردم، دانشوران، مدارس عمده، شخصیت هاى برجسته، با زبان فارسى انجام می گرفت. انگلیس‌ها آمدند زبان فارسى را با زور در هند ممنوع کردند، زبان انگلیسى را رائج کردند.

ادامه مطلب...
۲۶ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه سبک زندگی از نگاه مقام معظم رهبری

راضی شو مادر

راضی شو مادر

شهید سید مصطفی موسوی (جوان‌ترین شهید مدافع حرم)

مادر شهید:

روزهای قبل از رفتنش گوشه‌ای از اتاق نشسته بود، از من پرسید: مامان از دنیا چه چیزی می‌خواهی؟ گفتم خواسته خاصی ندارم و دنیا را با تو می‌خواهم، دنیای بدون تو برایم معنایی ندارد. گفت: زمانی که من نبودم چه کسی را داشتی؟ گفتم: خدا را داشتم. در جوابم گفت: خدا همان خداست، هیچ فرقی ندارد. من هم که نباشم خدا را داری. ناراحت شدم و گفتم: از این حرف‌ها نزن.

بعد از این حرفم، مصطفی گفت: مامان سعی کن دل بکنی و ببخشی تا دل نکنی به معرفت نمی‌رسی، از دنیا و تعلقاتش بگذر. برای هر کسی یک روز، روز عاشورا است، یعنی روزی که امام حسین ندای "هل من ناصر" را داد و کسانی که رفتند و با امام ماندند، شهید و رستگار شدند، ولی کسانی که نرفتند چه چیزی از آنها ماند؟ تا دنیا باقی است، لعنت می‌شوند.

در جواب حرف‌هایش با خنده گفتم: مگر تو صدای "هل من ناصر" را شنیدی؟ که جوابم داد: دوست داری چه چیزی از من بشنوی؟ مامان می‌خواهم یک مژده بدهم، اگر از ته قلب راضی شوی که به سوریه بروم، آن دنیا را برایت آباد می‌کنم و دنیای زیبایی برایت می‌سازم که در خواب هم نمی‌توانی ببینی. گفتم از کجا معلوم میشود که من قلبا راضی شدم؟ گفت: من هر کاری می‌کنم بروم، نمی‌شود. علت اصلی‌اش این است که شما راضی نیستید. اگر راضی شوی خدا هم راضی می‌شود. اگر راضی نشوی فردای قیامت جواب حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را چه می‌دهی؟

و.محمدی

۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه سبک زندگی شهدا

معرفی کتاب 31 (چگونه فرزند نابغه داشته باشیم 4)

یکی از واژه‌هایی که در طول تاریخ مورد ستم قرار گرفته و دائماً به قربانگاه امیال و هواهای نفسانی رفته واژه «زن» است. در تاریخ عرب جاهلیت و قبل از آن کسی برای زن معرفت و عرفانِ پروردگار قائل نبود و به عبارت دیگر نگرش منفی آنقدر در جوامع رشد کرد که زن به تمام معنا آئینه شهوت و رنگ‌پرستی و مدّخواهی شد و چه کنیم که آثار و رگه‌های زشت این نگرش جاهلی هنوز در قلب به ظاهر متمدن غرب، ریشه دارد.

در اوج یک چنین تعریف و حقیقت جاهلی برای زن، حضرت فاطمه زهراء(سلام الله علیها) با حضور در عرصهٔ گیتی افتخار بزرگی آفرید و در مقابل زنان جاهلی، زنان فاطمی را معرفی و مطرح کرده و در طول دوران کوتاه زندگی خویش تک تکِ ابعاد روحی زن را عملاً تعریف و تبیین نمود.

نه اینکه امروزه تعاریف فاطمی بکلی زندگی انسان‌ها را گرفته؛ خیر، ولیکن یکّه‌تازیِ تعریف جاهلی از میان رفته و در مقابل این دیدگاه که زن اسوهٔ مدّپرستی، حسادت، چشم و هم چشمی و هزار افسونگری و نمود جاهلیت است از میان رفته و تعریف زیبای فاطمی با نقش و نمود ارزندهٔ آن در جامعه رشد و تعالی یافته است؛ تا آنجا که امروزه بسیاری از زنان ما در عرصه‌های صحیح فرهنگی بهترین افتخارات را می‌آفرینند و به دور از همهٔ روش‌‌های جاهلی روش‌های ارزندهٔ فاطمی را در زندگی پیاده می‌نمایند.

ادامه مطلب...
۲۰ خرداد ۹۵ ، ۰۷:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه معرفی کتاب

آموزش و پرورش زیر ساخت اصلی سبک زندگی اسلامی

آموزش و پرورش زیر ساخت اصلی سبک زندگی اسلامی

امام خامنه‌ای خاطر نشان کردند: رسیدن یک جامعه به سرافرازی، رفاه، غنا، پیشرفت علمی، شجاعت، خردمندی، آزادگی و عقلانیت، در گرو آموزش و تربیت صحیح کودکان و نوجوانان است و بخش عمده‌ای از این وظیفه بسیار مهم نیز برعهده معلمان است.
گفتند: تأکید مکرر بر لزوم تحول بنیادین در آموزش و پرورش به این علت است که ایجاد هرگونه تحول در جامعه، مبتنی بر وجود زیر ساخت اصلی یا همان آموزش و پرورشِ برخوردار از جهت گیری اسلامی است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تصویب و ابلاغ سند تحول آموزش و پرورش، اجرایی شدن آن را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: البته در اجرای سند تحول آموزش و پرورش باید از هرگونه شتابزدگی پرهیز کرد و با در نظر گفتن همه جوانب و با تدبر و تأمل پیش رفت.
ایشان تحول در آموزش و پرورش را کاری عمیق خواندند و خاطرنشان کردند: کارهای عمیق، کوتاه مدت و زود بازده نیستند و بر همین اساس اجرای سند تحول آموزش و پرورش نیازمند کارهای تحقیقاتی متعدد در بخشهای مختلف آن است تا ریل گذاری صحیحی انجام گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم پشتیبانی مالی دولت و مجلس از آموزش و پرورش، به موضوع دانشگاه فرهنگیان نیز اشاره کردند و افزودند: این دانشگاه با دانشگاههای دیگر متفاوت است زیرا در آن، شخصیت معلمان ساخته می‌شود ، بنابراین آموزش عالی باید پشتیبانی‌های لازم را از دانشگاه فرهنگیان انجام دهد.

ادامه مطلب...
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گروه سبک زندگی از نگاه مقام معظم رهبری