همایش بزرگ زیر چتر خدا، 18 مرداد 95 برای مادران عزیزی که دغدغه حیا و عفاف دختران عزیزشان را داشتند در محل فرهنگ سرای خارون با حضور امام جمعه محترم شهرستان، آقای طباطبایی مدیریت محترم مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، مغزی قائم مقام شهردار و فردوسی مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی برگزار شد.

میهمانی مادرانه با تشریف فرمایی و تجمع مادران محترم ساعت 5 بعدازظهر با خوش‌آمد گویی مجری محترم حاج آقا عبداللهی آغاز شد.

آیات 56 تا 59 سوره احزاب با مضامین حجاب و عفاف توسط قاری محترم در فضای همایش طنین انداز شد و در ادامه با همخوانی سرود جمهوری توسط حضار، به استقبال دکلمه‌ای شیوا از زبان دختر شهید مدافع حرم شهید حسن احمدی رفتیم. دکلمه در خصوص قدردانی از مادر و آموزش حجاب توسط مادر بود.

در اثنای برنامه کلیپ‌های آموزشی متناسب با حجاب بر روی پرده میرفت.

سرکار خانم حسینی مسئول طرح، در رابطه با اهداف دو روزه و بلند مدت طرح حجاب و عفاف، تلاشهای صورت گرفته و فعالیت های آینده سخن گفتند و اذعان داشتند که امر مهم حجاب موجب ماه‌ها تلاش، تحقیقات و پژوهش‌ در مجمع جهانی حضرت‌علی‌اصغر(ع) شد. از کارشناسان خبره در مورد دختران نو مکلف سوال شد و باعث شد تا کار را با مادران امروز (مهمانان امروز همایش) و مادران فردا یعنی دختران 9تا12 سال (مهمانان فردا) آغاز کنیم و همان گونه که فرزندانمان را در کلاس های علمی و ورزشی ثبت نام میکنیم تا از رشد عقلی و جسمی مناسب برخوردار شوند پس نباید اجازه دهیم تا آسیب‌های اجتماعی روح و روان و به تبع آن زندگی آینده دنیایی و اخروی فرزندانمان را تباه کند.

حجه الاسلام حسناتی با تبریک دهه کرامت حدیثی را از پیامبر نقل کردند: اکرموا اولادکم و احسنوا آدابهم یغفرلکم فرزندان خود را گرامی بدارید و آنها را نیکو تربیت کنید تا خدا شما را بیامرزد.

و در ادامه فرمودند: همه دارایی‌ها مقدمه است برای فدای بچه‌ها شدن. حیف که در بخش های زیادی شیطان موفق شده است که نگزاد مقام مادری و پدری به ثمر بنشیند. تلاش همسران برای خانواده جهاد در راه خداست. اعتقاد به لقمه حلال بسیار کارگشاست. خانم‌ها مردانشان را قسم دهند به آوردن لقمه حلال اگرچه کم باشد. هیچ کس نمی‌تواند مانع رسیدن رزق و روزی تعیین شده توسط خدا به شما باشد؛  اما میتواند لقمه ای را حرام کند پس بسیار دقت کنید و نعمت خدا را ضایع نکنید. ایشان از دست اندرکاران این طرح خود جوش مردمی تشکر کردند و بیان کردند که غربی ها برای جنگیدن با بنیان خانواده برنامه ها ریخته اند و این نشان از اهمیت بالای حجاب و عفاف در یک جامعه است. تربیت فرزند یعنی ادامه عمر و یعنی ما برای خودمان ارزش قائل هستیم. شخصیت و هویت فرزندان بسیار مهم است. حجاب و عفاف نمیشود به صورت اجباری به مردم آموزش داده شود و مثل دین است که خدا فرمود لا اکراه فی الدین. بلکه باید این مفاهیم را عالمانه برای فرزندانمان تشریح کنیم. اکنون با این حجمه وسیع فضای مجازی چگونه باید فرزندانمان را با عفاف آشنا کنیم؟ توجه به خدا و مفاهیم را باید  قبل از بلوغ به فرزندان القا کنیم و گونه ای رفتار کنیم که در مقابل 2500 شهید شهرمان شرمنده نباشیم.

در ادامه در خدمت مهمان اصلی برنامه حاج آقا عالی بودیم. ایشان ضمن تشکر از مسئولین این طرح خودجوش، فرمودند که ما خیلی به این طرح‌ها نیاز داریم؛ رهبری از ولنگاری فرهنگی انتقاد کردند و این نشان میدهد که اگر در این مسئله بخواهیم منتظر مسئولین باشیم ضرر خواهیم کرد. کارهای فرهنگی امروز احتیاج به آموزش دارد. مادران ما احتیاج به آموزش دارند. فرزندان در قدیم همینکه می‌دیدند همه چادری هستند، آموزش میدیدند ولی امروزه مادران رقیب تربیتی پیدا کرده‌اند و حتی با وجود فضای مجازی وارد خانه‌ها شده‌اند. تربیت رسانه‌ای خطرناک است. بازیگران و مجری‌ها دارای چهره و ظاهری متفاوت در واقعیت هستند و فرزندان با دیدن این الگوها دچار دوگانگی شخصیتی خواهند شد و دین را بازی خواهند انگاشت. مادران امروز باید بتوانند فرزندان خود را آموزش دهند. محور تربیت خانه، مادر است. اگر مادر بچه را آموزش ندهد، فرزند رها نمی‌ماند و دیگران او را آموزش خواهند داد. مادران از خود بپرسند که آیا تاکنون 20 کتاب تربیتی مطالعه کرده‌اند؟ حالا از خود بپرسند که چند سریال دیده‌اند؟!تفاوت پاسخ به این دو پرسش نشان از خسران بزرگی است. متاسفاته پدران و مادران امروزه وقت و یا حوصله آموزش دیدن ندارند و همین موجب خسارت زدن به خود و خانواده شان خواهد شد.

مادر خود باید از بن و دندان به حجاب معتقد باشد. بزرگترین نشانه و شعار دینی در دنیای معاصر حجاب است. یهودی‌ها و مسیحی‌های گذشته و ملل غیر دینی مثل هند باستان، یونان باستان، مصر باستان و ایران باستان قبل از اسلام حجاب داشتند.

ایشان از شکل لباس زن و مرد قبل از قرن اخیر سخن گفتند و فرمودند که مردان با لباسی بلند و شالی بر سر در اجتماع ظاهر میشدند چه برسد به زنان که پوششی خاص تر را دارا بودند.

پس از آن فرهنگی روی کار آمد و نظریه لذت بردن را مطرح کردند و هرچیزی که مانع از لذت بردن بود را کنار گذاشتند و از آن جمله لباس و پوشش بود که باید کنار گذاشته میشد. این گونه بود که حجاب فقط مخصوص دینداران شد و امروز کسی که حجاب دارد گویا لحظه لحظه دارد شعار دینداری خود را سر میدهد.

خانم فرانس در کتاب الجزایر اولین راه نفوذ فرانسوی‌ها بر الجزایر را از راه فرهنگ حجاب عنوان میکند. اینگونه که دختران زیبای فرانسوی را بدون حجاب در خیابان‌های الجزایر ظاهر کردند تا قبح این عمل ریخته شود و پس از آن بود که سنگرهای بعدی را فتح کردند و الجزایر را استعمار کردند.

حجاب اسلامی صرفا یک پارچه برای پوشش نیست. چادر و حجاب زینت نیست که چشم‌ها را جلب کند بلکه باید جذابیت را بگیرد و حجاب باید نگاه شکن باشد. حجاب آن است که باعث حفاظت شود، جذابیت‌ها را برای حلال خودمان بپوشاند. مشکی صامت و نگاه شکن است، رنگ و مدل لباس دارای پیام است؛ می‌تواند بگوید بیا دنبال من یا نیا. نگاه و حرف زدن و نوع راه رفتن نیز پیام دارد.

سن تربیت از جمله سن آموزش حجاب و عفاف قبل از سن تکلیف است. مسائل فرهنگی تدریجی و زمان بر است، انقلاب بردار نیست. شرم و حیای دختر قبل از 9 سالگی اگر بریزد دیگر نمی‌توان یکدفعه و با یک انقلاب بگوییم که حجاب بگیر و یا نماز بخوان. 6 تا 7 سالگی اوج زمان آموزش است. از تولد تا 2 سالگی ضمیر ناخداگاه شکل میگیرد برای همین است که در گوش تازه متولد شده اذان و اقامه گفته میشود. از دوسالگی به بعد ذهن تکمیل میشود. 6 سالگی به بعد خوب و بد را میگیرد و تمییز میدهد. دختران زودتر به این مراحل میرسند پس باید مراقب بود که فرصت‌ها را نسوزانیم.  دختر نگاه می‌کند مادر چگونه ظاهر میشود آش نذری را می‌گیرد، چگونه با همسایگان و با نامحرمان فامیل رفتار میکند و از تک تک این رفتارها پیام دریافت میکند. توجه دقیق قبل از زمان بلوغ باعث خواهد شد تا فرزند ما به بیراهه نرود. برای بچه‌ها داستان‌ها و رمان‌های حجاب و عفاف بخوانید و الگوهایی را معرفی کنید. با افراد با حجاب رفت و آمد کنید. با این حال مهمترین الگو مادر خواهد بود.

قبل از یاد دادن پوشش به فرزند مهمتر از فلسفه حجاب ارزش زن است که باید آموزش داده شود. اگر فرزند ما ارزش زن در چشم خدا را بداند، خودش خواهد فهمید که چگونه لباس بپوشد. مغز و قلب چون حیاتی ترین اعضای بدن هستند خدا از آن‌ها با جمجمه و قفسه سینه محافظت می‌کند. طلا و جواهر و اوراق بهادر در گاو صندوق جای دارند. زن محور آرامش و تربیت و مظهر زیبایی خداست که باید از خود مراقبت کند. سقوط زن موجب سقوط خانواده خواهد شد. درست است حجاب یک محدودیت‌هایی دارد ولی از نگاه های خطرناک آزاد میشود.

مسئولیت واجب عینی امروز شما مادران محترم، تربیت سرباز برای امام زمان است و هیچ کوتاهی در انجام آن، از شما پذیرفته نخواهد بود.

پس از سخنان گرانبهای استاد ارجمند حاج آقا عالی، مادران، هم نوا با مجری محترم، پیمان نامه‌ای مبنی برلزوم انجام وظایف مادریشان را با امام زمان قرائت کردند و در پایان مراسم قرعه‌کشی برگزار و جوایزی به حاضرین اهدا شد.

در شروع این برنامه، نمایشگاه صدفی برای مروارید بهشتی با موضوع عرضه محصولات فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب با حضور حجت الاسلام حسناتی امام جمعه نجف آباد، مغزی قائم مقام شهردار، فردوسی مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی و طباطبایی مدیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) افتتاح و مورد بازدید شرکت کننده گان قرار گرفت.

مهد کودک و مهد نونهالان نیز با برنامه‌های متنوع میزبان فرزندان حاضر در همایش بود.

 معاونت رایانه