با نزدیک شدن به ماه محرم حسینی و برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان در اولین جمعه ماه محرم، کارگاه دوخت لباس‌های این همایش همزمان با سالروز شهادت حضرت امام محمدتقی (ع) کار خود را در شهرستان نجف‌آباد آغاز نمود.
 طباطبایی مدیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) شهرستان با اعلام این خبر افزودند کار برش، سردوزی و بسته‌بندی لباس‌های همایش شیرخوارگان همه‌ساله به همت جمعی از خواهران به صورت داوطلبانه انجام می‌شود.

حضور در ساعاتی طولانی به صورت افتخاری و فقط با عشق و علاقه و ارادت به شیرخوارۀ حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و انجام نذرهای خاص در این خصوص از ویژگی‌های مهم و تأثیرگذار مجموعه کارگاه دوخت لباس است و الحمدالله این عشق و ارادت و تقاضا برای مشارکت در این امر مقدس هرساله بیشتر و امسال نیز شاهد حضور چشمگیر بانوان خیّر و نیکوکار در این خصوص هستیم. و ما علاوه بر تأمین لباس‌های موردنیاز خود؛ اهتمام به تأمین درخواست دیگر شهرها نیز داشته و در حد توان و ظرفیت این موضوع را دنبال خواهیم نمود.
ایشان همچنین از برگزاری همزمان همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در 6000 نقطه از کشور و بیش‌از 150 شهر جهان در اولین جمعه ماه محرم با شعار «کربلا حیات شیعه و حضرت علی‌اصغر (ع) حیات کربلا» که این شعار برگرفته از فرمایش امام صادق (ع) است که فرموده‌اند: «شیعه باید قبل ظهور حیاتش را از کربلا بگیرد»، خبر دادند و گفتند مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) در شهرستان از سال 1385 به صورت رسمی کار خود را آغاز و امسال به توفیق الهی چهاردهمین همایش شیرخوارگان را با حضور پرشور مادران به همراه فرزندان شیرخواره خود برگزار خواهیم نمود که تمامی فعالیت‌های این همایش در قالب سیزده کمیته و با حضور بیش‌از 450 نفر از خادمین افتخاری برادر و خواهر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. ایشان از انجام ثبت‌نام و تحویل لباس این همایش در بیش ‌از سیزده پایگاه و مراکز بهداشتی-درمانی به صورت ثابت در سطح شهر نجف‌آباد و دیگر شهرهای شهرستان و نیز چند پایگاه سیار خصوصاً مکان‌های برگزاری دعای عرفه، نماز جمعه و ... از اواخر مردادماه خبر دادند و افزودند چند سالی است که در بحث ثبت‌نام نوزادان تیمی از خواهران این مجموعه در بیمارستان‌های شهرستان حضور یافته و از فرزندان تازه متولدشده به صورت افتخاری ثبت‌نام انجام می‌دهند و ضمن پوشاندن لباس‌های همایش به تن نوزادان به عنوان اولین لباسی که بر تن می‌کنند؛ برنامه‌های ویژه‌ای شامل اذان و اقامه گفتن در گوش نوزادان، قرائت متن ادبی، بردن پرچم بارگاه ملکوتی حضرات معصومین امام علی و امام حسین(ع) به جهت تبرک و تقدیم یک شاخه گل، تربت، کتاب‌های تربیتی، دعوت‌نامه حضور در همایش در این بازدید و دیدار انجام می‌شود.

 

در ادامه، تصاوری از مراسم افتتاحیه کارگاه دوخت لباس شهرستان را مشاهده می کنید.