همایش شیرخوارگان حسینی امسال طبق قرار همه ساله در اولین جمعه محرم مصادف با 16 مهرماه 95 همزمان با 1500 نقطه کشور ایران اسلامی با میزبانی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) شهرستان نجف آباد و با همکاری لشکرزرهی 8 نجف اشرف شهرستان در محل حسینه حضرت فاطمه زهرا(س) و در جوار آرامگاه معنوی شهدای گمنام شهرستان برگزار شد.

از همان ساعات ابتدایی صبح شاهد ورود مادران و فرزندان دلبند شیرخواره‌‌شان بودیم که سربند نوکری اهل بیت بر سر و لباس سبز هاشمی بر تن داشتند. 

کنار درب ورودی سالن غرفه ثبت نام شیرخوارگان دایر بود که از مادران و فرزندان برای تهیه‌ی لباس و ثبت نام در دیگر همایش‌های مجمع ثبت نام به عمل می‌آورد. شرکت کنندگان پس از ورود به سالن با راهنمایی خادمان عزیز از زیر پرچم و بیرقی عبور میکردند که در دست دختران معصوم شهیدان مدافع حرم دعوت شده به همایش، قرار گرفته بود و پس از احترام به این عزیزان در جایگاه خود مستقر میشدند.

 پس از سازماندهی و استقرار جمعیت که طبق برآوردهای صورت گرفته نزدیک به 20هزار نفر تخمین زده شده بود، برنامه‌ها به صورت رسمی آغاز شد. مراسم با مجری گری آقای صفری و خیرمقدم گویی به عزیزان آغاز شد و مستندات فعالیت‌های مجمع و نکات کلیدی تربیت فرزند برای حاضرین پخش گشت. 

آیات مرتبط با ذبح حضرت اسماعیل(ع) از سوره صافات و در ادامه آیات پایانی سوره مبارکه فجر قرائت شد که ذبح عظیم را شرح میدهد و بطن آیات شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) را تبیین میکند. همزمان با قرائت قرآن کلیپی مرتبط از صحنه ذبح اسماعیل تا صحنه شهادت علی اصغر به سمع و نظر عزاداران رسید.

پس از دکلمه خوانی زیبای مجری و برقرای حال و هوای مهدوی در سالن همایش، کلیپ تهیه شده با محوریت "تربیت فرزند و اهمین آن در عصر غیبت از نگاه رهبری" پخش شد که به لطف خداوند مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

سخنران همایش حجه الاسلام پورموسوی بودند که با سخنان خود با موضوع اهمیت تربیت صحیح فرزند و مصداق‌های درست و نادرست آن، به تبیین کوتاه این مساله پرداختند. از مسائل اشاره شده در سخنان ایشان می‌توان به این موارد اشاره کرد:

1) هدف از شرکت در همایش را نشان دهنده کمال انزجار نسبت به یزیدیان و بیمه کردن فرزندان با حضرت علی اصغر دانستند.

2) تربیت فرزند عاشورایی را نیازمند به الگو معرفی کردند و سپس الگوی مناسب را اهل بیت دانسته و تشریح فرمودند.

3) ایشان فرمودند زن کسی است که گهواره را به حرکت در می‌آورد و با دست دیگر خود تاریخ را به حرکت در می‌آورد. و مهمترین کار و وظیفه زن را تربیت فرزند صالح قلمداد کردند.

4) بعد از قرآن و عترت، فرزندان امانت خداوند نزد ما هستند و روز قیامت ما را از نعمت‎ها بازخواست خواهند کرد.


پس از سخنرانی نوبت به مداحی و آغاز بخش احساسی و البته اساسی مراسم شیرخوارگان حسینی رسید. با زمینه‌سازی‌های انجام شده توسط مداح و با همکاری مجری توانمند برنامه، همایش آرام آرام به لحظات اوج خود نزدیک شد.

در همایش امسال لحظاتی رقم خورد که شاید به ندرت در مراسمی خارج از حال و هوای مراسم‌های شیرخوارگان بتوان دید.

لحظه‌ی اوج این احساسات، حضور کودکان معصوم بیماری بود که مادران صبورشان، آنها را به امید کرامت شیرخوار کربلا و به برکت اشک‌های عزاداران حسین(ع) عزیزانش آورده بودند.

و شاید زیباترین لحظاه‌های همایش حضور کودکانی بود که سال گذشته به امید سلامتی به همایش آورده شوده بودند و امسال به خواست و لطف خداوند به کرم باب‌الحوائج کوچک دشت کربلا، پا در این مراسم گذاشته بودند.

شورانگیزترین صحنه‌های این همایش، به دست مادرانی آفریده شد که فرزندان خود را نذر قیام مهدی فاطمه (عج)، سر دست گرفتند و نذرنامه‌ی این نذر را با چشمان گریان، از صمیم قلب و به رسایی صدای "هل من ناصر ینصرنی حسین(ع)" خواندند.

در گوشه‌ی دیگری از محوطه‌ی برگزاری همایش و در جوار آرامگاه نورانی شهدای گمنام در مقبره‌الشهدای حسینیه فاطمه الزهرا(س)، به همت خادمان عکاس مجمع، از کودکان حاضر در همایش عکس یادگاری تهیه میشد. این غرفه که از پر بیننده‌ترین غرفه‌‌های روز همایش است و پذیرای مادرانی بود که دوست داشتند این لحظات قشنگ را برای فرزندان خود به یادگاری ثبت کنند.



غرفه‌های دائر در مراسم:

غرفه فروش سی دی واقع در بیرون درب ورودی

غرفه اجرائی که آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات دوستان و ارائه گزارش از فعالیت‌های مجمع بود