باسلام. در ادامهی مبحث معرفی کمیتهها، به کمیتهی مالی رسیدیم. کمیته ی مالی، وظیفه ی جذب و تأمین منابع مالی برای انجام فعالیتهای مجمع را بر عهده دارد. خانم چترایی و همکاران عزیزشان در کمیته ی مالی علاوه بر فعالیتهای جاری در طول سال، روز همایش نیز فعالیتهای متنوعی بر عهده دارند. کمیتهی مالی از دو قسمت عملیاتی و اجرایی تشکیل شده است. قسمت عملیاتی، بخش فعال در روز همایش است که خادمان در این بخش، تعداد 20 نفر از بانوان با تجربهای هستند که با بهرهمندی از تجارب سالهای گذشته و با رعایت اصل مهم خوشرویی و تکریم، اقدام به جمع آوری کمکهای مردمیمیکنند.
قسمت دیگر، بخش اجرایی کمیته است که در محل غرفهی کمیته و صندوقهای تعبیه شده داخل سالن فعال هستند. دوستان مالی در غرفهای که برای این کمیته در سالن اصلی همایش تعبیه شده است، اقدام به ثبتنام از بانیان و خیّرین متقاضی همکاری با مجمع مینمایند. به همین منظور طرحی با عنوان انصارالمهدی(عج) در نظر گرفته شده است که علاقمندان با دریافت کارتهایی، ضمن آشنایی با کلیهی فعالیتهای مجمع، در صورت تمایل، آمادگی خود را برای کمک ماهیانه به مجمع اعلام میکنند. از تغییرات امسال در راستای انجام هرچه بهتر مأموریت اصلی کمیته، استقرار دستگاههای کارتخوان برای مراجعه کنندگان محترمی است که قصد کمک به مجمع را دارند. از فعالیتهای دیگر این کمیته در طول سال، مدیریت منابع مالی و حسابرسی امور دفتری مجمع، پیگیری وجمعآوری نذورات مردمی از طریق کارتهای انصارالمهدی(عج) و دعوت از خیّرین و بانیان میپردازد. درمورد برگزاری همایش از چند هفته قبل تماسهای تلفنی با خادمان فعال سال گذشته گرفته شد و از میان آن عزیزان، افراد باتجربه به عنوان هسته مرکزی ودیگر اعضا، به عنوان زیرمجموعهی آنها گروه بندی شدند. جلساتی هم باحضور کلیهی اعضا برگزار شد و کلیهی خادمان نسبت به اهداف و مسؤلیتها توجیه شدند. امید است امسال به خواست خداوند و با توکّل به لطف باریتعالی، خدماترسانی درهمایش در سطح بالاتری نسبت به سال گذشته انجام شود.
به طور کلی کمیته ی مالی به هدف ایفای نقش مؤثرتر در همایش و در راستای اهداف مشخص خود این فعالیتها را انجام میدهد:
1. پیگیری تأمین نیروی انسانی مجرب و متعهد جهت انجام فعالیتهای مالی همایش؛
2. برگزاری جلسات توجیهی برای کادر مالی در مکان مأموریت آنها و مشخص نمودن وظیفهی تمامیافراد و توجیه نمودن آنها؛
3. پیگیری تهیه و چاپ قبضهای کمکهای مردمیبه تعداد مورد نیاز؛
4. توزیع قبضهای کمکهای مردمیدر مراکز ثبتنام جهت تحویل به خیّرین و بانیان؛
5. آماده نمودن کارتهای کمکهای مردمیطرح انصار المهدی(عج) و توزیع آنها در روز همایش در بین مردم و نیز جمع آوری آنها پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده؛
6. پیگیری جمع آوری کمکهای مردمیدر روز همایش در زمان مشخص شده فقط توسط کادر توجیه شده در قسمت مالی؛
7. پیگیری جمع آوری کمکهای مردمیدر قالب طرح انصار المهدی بعد از همایش بر اساس فرمهای تکمیل شده و موارد ذکر شده در آن؛
8. دریافت ریز هزینهها و فاکتورهای تمامیقسمتهای مجمع در رابطه با همایش و پرداخت هزینهها پس از تصویب و اخذ مجوز مدیر مجمع؛
9. دریافت کارت خادمیو تحویل به تمامیاعضاء جهت نصب و شناسا بودن در مکان مأموریت خودشان در روز همایش؛
10. پیگیری تأمین امکانات مورد نیاز بخش مالی اعم از کیسههای جمع آوری کمکهای مردمیبا داشتن آرم مجمع و نیز صندوق مالی کمکهای مردمیجهت قرار دادن در قسمتهای مختلف سالن برگزاری همایش؛
خانم چترایی در ادامهی سخنانشان این مورد را نیز اعلام کردند که با توجه به خاستگاه مردمی داشتن این مجمع و عدم وابستگی به هیچ ارگانی و با در نظر گرفتن اهداف عالی و سطح وسیع برنامه های مجمع در آموزش و تعالی خانواده ها در تمامی ابعاد، برگزاری هرچه مطلوب تر برنامه ها بار سنگین هزینه ها را به دنبال دارد. البته تا این لحظه به لطف خدا و مدد شیرخوار بزرگ مرد کربلا، این مجمع توانسته است برنامههای پیشبینی شده را در بهترین سطح برگزار کند. اما در این مسیر کمک و مساعدت خیّرین فرهنگی عزیز همواره با این مجمع بوده است و امیدواریم این همکاری هر روز بیشتر شود.
عرض خداقوت و آرزوی توفیقات روز افزون برای دوستان خوبمان در کمیتهی مالی