اولین محفل انس با قرآن کریم در طرح ضیافت الهی، در دومین شب جمعه ماه مبارک رمضان، در محل سالن شهروند فرهنگسرای خارون نجف‌آباد برگزار شد.
این ضیافت پرشکوه با همکاری سازمان رفاهی شهرداری نجف‌آباد، اداره اوقاف شهرستان، مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) و موسسه خدماتی زیارتی ثامن الائمه میزبان قاری بین المللی قرآن جناب آقای حاج احمد ابولقاسمی و گروه تواشیح تنزیل بود؛ که با اجرای مجری قرآنی برادر فولادگر و با حضور مردم عزیز و قرآن دوست شهرستان برگزار گردید.
در این محفل قرآنی امام جمعه محترم شهرستان حجه الاسلام حسناتی و همچنین امام جمعه موقت حاج آقای ایوبی حضور داشتند.
استاد ابولقاسمی در ابتدا با بیانی شیوا از لزوم حفظ و تلاوت قرآن در بین حاضران سخن گفتند و به توضیح سخن رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر نیاز کشور به 10 میلیون حافظ قرآن پرداختند. ایشان حل تمامی مشکلات اقتصادی، فرهنگی، عقیدتی را در تلاوت و آشنایی قرآن دانستند. وی یکی از راه‌های اساسی مقابله با هر شبهه را در پاسخ گویی به کمک آیات قرآن بیان کردند. ایشان تلاوت آیات مربوط با هر موضوع را راهگشا برای زدن مثال نقض در برابر شبهات دانستند. و از نابغه قرآنی جناب آقای محمد حسین طباطبایی نکات شایان ذکری را مطرح نمودند که توجه هر قلب مشتاق به حقیقت را جلب نموده و به یادگیری قرآن علاقه مند میکند.
پس از اتمام سخنان گران مایه استاد، حضار به نوای دلنشین قاری محترم در تلاوت آیات 95 تا 110 سوره مبارکه انعام گوش جان سپردند.
در پایان مراسم از بین شرکت کنندگان، قرعه کشی به عمل آمد که 3 کمک هزینه مشهد به ارزش 100 هزار تومان و یک هدیه سفر هوایی به مشهد مقدس به ارزش 400 هزار تومان، از طرف موسسه ثامن الائمه تقدیم دوستان شد.
مهد کودک و مهد نونهالان نیز در سه رده سنی با برنامه‌های شاد و آموزنده میزبان فرزندان دلبند حاضران در محفل قرآنی بود.
غرفه‌های فشارخون، سلامت، مشاوره و تغذیه، کتابخانه، ثبت نام مسابقات قرآنی اوقاف، خطاطی، نقاشی و هنرهای دستی با موضوع قرآن و رمضان در محوطه بیرونی سالن همایش دایر بود.






م.رایانه