راهکارهای سنتی علیه سفید شدن موها سفیدی مو
 1 - ماسک گیاه مریم گلی
به جای استفاده از رنگ موهای شیمیایی که دمار از روزگار بقیه موها هم درمی آورند سراغ گیاهان طبیعی بروید. مریم گلی از آن دست گیاهانی است که علاوه بر تقویت موها تارهای سفید و خاکستری را نیز می پوشاند.
مواد لازم:
•    گیاه مریم گلی یک لیوان
•    آب پنج لیوان
طرز تهیه: آب را بجوشانید و مریم گلی را داخل آن بریزید. اجازه دهید با شعله ملایم 15 دقیقه بجوشد. جوشانده را از روی حرارت بردارید و بگذارید 5 تا 6 ساعت بماند تا حسابی رنگ پس بدهد. سپس محلول را صاف کنید و داخل یک ظرف شیشه ای بریزید. در آخرین مرحله شستشوی موهایتان محلول را روی سرتان بریزید و ماساژ دهید تا همه موهایتان آغشته شود. حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید سپس موهایتان را با دقت بشویید. حواستان باشد رنگ به صورتتان نخورد چون امکان دارد علاوه بر موهایتان پوست تان را هم رنگ کنید.
2 -  برگ درخت گردو برای پوشاندن موهای خاکستری
همانطور که پوست سبز گردوی تازه دست ها را رنگی می کند، جوشانده تهیه شده از برگ درخت گردو برای پنهان کردن اولین موهای سفید بسیار موثر است.
مواد لازم:
•    برگ درخت گردو یک مشت پروپیمان
•    آب  یک لیتر
طرز تهیه: آب را بجوشانید و برگ ها را داخل آن بریزید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید 20 دقیقه بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کنید و بگذارید کاملا خنک شود. می توانید محلول را صاف کنید و یا اینکه با همان برگ ها استفاده کنید. بعد از شستشوی موها ماسک را به آنها زده و بعد از 40 تا 45 دقیقه شستشو دهید. هر هفته چهار بار این کار را تکرار کنید.
3 -  لوسیون برگ درخت انجیر
از برگ درخت انجیر و روغن بابونه استفاده کنید چون به شکل طبیعی موهای سفید را می پوشانند.
مواد لازم:
برگ درخت انجیر 10 تا 15 برگ
روغن بابونه نصف لیوان

طرز تهیه: برگ های درخت انجیر را بکوبید تا پودر شوند. نصف لیوان روغن بابونه را به آن اضافه کنید، همه بزنیدو اجازه دهید به مدت نصف روز بماند. سپس این ترکیب را روی موهایتان بگذارید و کمی صبر کنید. وقتی متوجه شدید موهایتان رنگ گرفته اند آنها را شستشو دهید.

4 -  قهوه یا چای برای رنگ کردن موها
فقط کافیست قهوه یا چای غلیظ تهیه کنید و روی موهایتان بریزید.
مواد لازم:
•    قهوه یا چای سیاه یک تا دو مشت (بسته به حجم موهایتان)
•    آب یک لیوان
طرز تهیه: آب را بجوشانید و روی قهوه یا چای بریزید و اجازه دهیددم بکشد. سپس بگذاریدبه مدت 15 دقیقه خنک شود. محلول را صاف کنید و روی موهایتان بریزید، 15 تا 20 دقیقه صبر کنید سپس موهایتان را آب بکشید. یک تا دو بار در هفته این کار را تکرار کنید.

پایان    
ا.ابن علی