السلام علیک یا باب‌الحوائج

همایش بزرگ و جهانی شیرخواران حسینی امسال، همزمان با 3500 نقطه در ایران و جهان، در روز جمعه 24مهر مصادف با اولین جمعه ماه محرم (دوم محرم) سال 1437 قمری در محل حسینیه حضرت فاطمه زهرا(س) نجف‌آباد با میزبانی مجمع جهانی حضرت‌علی‌اصغر(ع) نجف‌آباد و با همکاری هیئت رزمندگان اسلام این شهرستان برگزار شد.

دهها هزار مادر به همراه فرزندان شیرخواره‌ خود و هزاران عاشق اهل‌بیت در این مکان معنوی گردهم آمدند و مراسمی با شکوه را به یاد شیرخواره‌ی حضرت رباب و برای تجدید عهدو پیمان با سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) برگزار کردند.

در ابتدای مراسم امام جمعه محترم شهرستان حجه‌الاسلام حسناتی افاضه‌ِی کلام فرمودند. ایشان مادران را به انجام وظایف اسلامی‌ در قبال فرزندان‌شان سفارش کردند؛ و از آن جمله به لزوم نام‌گذاری نیکو، تربیت اسلامی، آشنایی با معارف اهل بیت و قرآن و خوردن رزق حلال اشاره فرمودند.

پس از برنامه سخنرانی، صحنه شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) نمایش داده‌شد. در ادامه‌ی آن، مراسم مداحی و نوحه‌خوانی برادر تحویلدار آغاز شد. مادران فرزندانشان را بر دست‌ گرفتند و عزاداری کردند. مداحی با قرائت نذرنامه و تکرار بند بند آن توسط مادران به پایان رسید.

غرفه‌های مختلف فرهنگی تعبیه شده در سالن، آماده خدمتگزاری به عزیزان شرکت کننده بود. غرفه‌های ثبت‌نام، فروش لباس مراسم، فروش سی‌دی‌، فروش محصولات حجاب و عفاف در سالن و همچنین غرفه‌های گمشدگان و بهداشت در دو طرف سالن در نظر گرفته‌ شده‌بود. غرفه عکس نیز در بیرون از سالن همایش قرار گرفته بود که در آن به انداختن عکس یادگاری از شیرخواران می‌پرداختند.

م.رایانه