14.  اگر می‌خواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته‌باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید.  دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون، انار، روغن ماهی، کاسنی، کنگر، هویج، زرشک، نعناع(خصوصا دم کرده آن)، کره گاوی و گوسفندی، شیرخشت، ترانجبین، گزانگبین، بیدخشت و عناب.
(کاسنی بخورید تا خون شما زیادتر گردد و فرزند زیبایی از شما بوجود آید، همچنین خوردن کاسنی باعث ازدیاد در پسر آوردن می شود)
15.  خوردن توت فرنگی و هلو و خربزه نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.
16 . خوردن میوه ها و سبزی هایی که ویتامین ث دارند رنگ نوزاد را زیبا میکنند.
17 . اگر فرزندی با موی مشکی و پوست نرم میخواهید باید از حرارت آفتاب و اغذیه‌ای که ویتامین د، گوگرد و منگنز دارند، استفاده کنید؛ مثل پیاز، سفیده تخم مرغ، کلم، خیاربوته‌ای و ترب. وقتی آفتاب به بدن برسد ولی عوامل ویتامین د نباشد موی نوزاد سرخ می‌شود. اگر ویتامین د به جنین نرسد بور خواهد شد.
18 . ویتامین آ، سبب مو خرمایی شدن فرزند میشود.
19 . خوردن بابونه و گل آن و دم کرده بومادران خصوصا گل آن در بور شدن موی نوزاد موثر است.
20 . اگر مادر از تخم مرغ دوزرده استفاده کند چشم نوزاد را آبی می‌شود.
نکته مهم
اگر مادر در دوران بارداری دچار ترس شدید شود پوست جنین دچار لکهای تیره میشود. در موارد ترس مادر سریع باید از شربت عسل یا میوه شیرین مثل سیب درختی و به و گلابی  استفاده کند و از ترشیجات بپرهیزد. پرخوری و خوردن غذای یکنواخت و غذاهای مانده و فاسد مخصوصا گوشتی رنگ نوزاد را تیره میکند. استنشاق دود زغال و دخانیات و تنفس در جای پرجمعیت نیز رنگ نوزاد را تیره میکند.
در پایان
باید این موضوع را قبول کنید که زیبایی، از زیبایی بیرون می آید، اگر می خواهید فرزند زیبایی داشته باشید، در هنگام بارداری باید از آرامش کافی برخوردار شوید و تا می توانید به چیزهای زیبا بنگرید، مثلا گل، درخت، دریا، کوه، انسان های آرام و زیبارو و ...

پایان

ا.ابن علی