این که انسان، یک کودک زیبا داشته باشد، شاید آرزوی هر مادر و پدری باشد، از قدیم کارهای زیادی برای زیبا شدن فرزندشان انجام می‌دادند، مثلا همسر زیبا انتخاب می‌کردند و یا بچه‌ای زیبا در بستر زن و شوهر می‌نشاندند و یا زن باردار را به دیدن کودکان زیبا می‌بردند و یا می‌گفتند اگر زن بارداری آب دریا بخورد، چشمان فرزندش آبی خواهد شد!
اکنون راهکارهایی که در دین و طب سنتی، اسلامی برای زیبا شدن فرزند بیان شده را از نظر می‌گذرانیم.
قبل از بارداری
خوردن سیب، به، گلابی (پدر بیشتر)، انار (نیم ساعت قبل از صبحانه و به صورت ناشتا) در زیبایی موثر است. همچنین معجون شیر، گردو و خرما تاثیر زیادی بر زیبایی دارد. مغز بادام و مغز تخمه خربزه قوای جنسی مرد را تقویت و بر زیبایی فرزند موثر است.
 در دوران بارداری
در دوران بارداری، ختم سوره‌هایی از قرآن برای زیبا شدن فرزند درون شکم توصیه شده است، مانند: سوره یوسف، سوره یس، سوره محمد.
و خوردن خوراکی‌های زیر توصیه شده:
به، هلو، خربزه، پیازچه، انگور، سبزیجات، آناناس (صدای بچه را قشنگ می‌کند)، پرتقال (قد بچه را بلند می کند)، روغن زیتون (روزی یک قاشق، پوست بچه را روشن می‌کند)، رازیانه و بادیان (برای داشتن نوزادی با چشمان زیبا)، انواع مربا به خصوص مربای شقاقل (در استخوان بندی جنین موثر است)، شنبلیله خام یا پخته (جنین را گیسو بلند و پر مو می کند)، اشعه آفتاب (برای داشتن موی مشکی)
ادامه دارد ...
ا.ابن علی