زیاده روی نکنید
مصرف بلندمدت فرآورده های کاسنی، علاوه بر تخریب عروق شبکیه،موجب افت فشار خون و افزایش ترشحات صفرا می شود.

هشدارهای قابل توجه:
اگرچه می توان مزایای فراوانی برای کاسنی برشمرد، اما در صورت بارداری مصرف بیش از حد آن غیرمجاز است، زیرا با توجه به این که مصرف فرآورده های کاسنی موجب انقباض عضلات رحمی می شود، مصرف آن در دوران بارداری احتمال زایمان زودرس را تقویت کرده، ممکن است موجب خونریریزی و سقط جنین غیرعمدی شود. اگرچه تحقیقات در این زمینه کافی نیست اما همان میزان تحقیقات نشان می دهد که در دوران شیردهی نیز مصرف بیش از حد آن ممنوع می باشد زیرا کاسنی از طریق شیر مادر به کودک منتقل می شود.
علاوه بر این، این گیاه ارتباط مستقیمی با گیاه ابروسیا، گل همیشه بهار و گل مروارید دارد. بنابراین در صورتی که به این گیاهان واکنش های آلرژیک نشان می دهید، امکان بروز این واکنش ها با مصرف کاسنی هم وجود دارد. با پزشک خود مشورت کنید یا پنل آپدیت شده آلرژی همیشه همراه خود داشته باشید تا دچار واکنش های آلرژیک نشوید و پیش از آنکه ماده غذایی جدیدی به برنامه غذایی خود بیافزائید، با پزشک خود مشورت کنید. و در خاتمه، اگر از سنگ صفراوی رنج می برید، مصرف بیش از حد کاسنی این مشکل را تشدید می کند. پس به طور قطع با پزشک خود در این باره صحبت کنید، حتی اگر این مشکل مربوط به سال ها پیش باشد.
***در کشورهای اروپایی از ریشه و ساقه های جوان این گیاه به عنوان دم نوش بدون کافئین استفاده می شود و در بسیاری از موارد حتی جایگزین قهوه و کاکائو  می شود واین درحالی است که درکشور ما این گیاه چندان مورد استفاده نیست.

خواص درمانی گیاه کاسنی از نگاه امام رضا علیه السلام
امام رضا(ع) درباره ی سبزیجات فرمود: بهترین آنها کاسنی و کاهو می باشد.
محمد بن اسماعیل می گوید: شنیدم امام رضا(ع) می فرماید: کاسنی، شفای هزار درد است، هیچ دردی در شکم نیست مگر اینکه با کاسنی خوب می شود.
امام رضا(ع) همچنین درباره ی خواص دیگر کاسنی می فرماید : سبزی کاسنی بخورید چرا که آن، مال و فرزند را زیاد می کند و هر کس که دوست دارد مال و فرزندش زیاد شود به خوردن کاسنی مداومت نماید.
 اما باید دانست که آثار کاسنی در ابتدای مصرف ضعیف و غیر محسوس است و به همین جهت باید به مصرف آن مداومت داشت، تا با مرور ایام آثار شفا بخش آن ظاهر گردد.
 محمد بن اسماعیل می گوید: روزی امام رضا(ع) بعضی از ملازمان را که تب و سر درد گرفته بودند دعوت کرد. آن حضرت دستور داد (برگ) کاسنی را کوبیده سپس بر روی کاغذ قرار داد و روغن بنفشه بر آن ریخته و بر سر بیمار بگذارند سپس فرمود: بدانید تب را ریشه کن و سر درد را (از بین) می برد.

پایان
ا.ابن علی