اردوی دو روزه‌ی زیارتی، تفریحی، سیاحتی، ویژه‌ی اعضای مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در روز چهارشنبه 94/5/28 ساعت 2 بعد ازظهر از مقابل درب بنیاد آیت ا... خامنه‌ای نجف‌آباد آغاز شد.
اولین ایستگاه توقف، بازدید از موزه‌ی مردم شناسی در شهر بروجن بود. این موزه مجموعه‌ای کامل از نوع زندگی مردم چهارمحال و بختیاری از کودکی تا بزرگسالی در بخش‌های کسب و کار، پخت غذا و نان، بازی، آداب و رسوم عروسی، کشاورزی و... است. موزه مردم شناسی بروجن معروف به موزه استاد بهرامی، شامل مجموعه‌ای از مجسمه‌های سیمانی است که در آن فرهنگ قدیم و آداب و رسوم زندگانی مردم استان در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، نحوه تأمین معاش، چگونگی خرید و فروش و داد و ستد، صنایع دستی همچون قالیبافی، چرخ ریسی، گیوه دوزی، نمدمالی، کلاه دوزی، نحوه فراگیری و آموزش کودکان در مکتب خانه‌ها به نمایش گذاشته شده. همچنین در این موزه تندیس‌هایی از مشاهیر ایران چون سعدی، فردوسی، پروین اعتصامی و ... در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد. در این موزه ظروف سنگی، مسی و چوبی، ابزارهای کشاورزی، کتاب‌ها و نسخه‌های خطی و قدیمی، سماور و قوری‌های قدیمی، انواع کفش و پوشاک محلی و سنتی و صدها اثر تاریخی و مجسمه‌های سنگی به نمایش گذاشته شده. موزه مردم شناسی بروجن در میدان مرکزی شهر بروجن و در منزل حفیظی‌ها واقع شده است.

اردوگاه تفریحی غدیر، مقصد بعدی بود. این اردوگاه سابقا معروف به باغ خان در نزدیکی روستای زیبای آورگان از توابع شهرستان بروجن و در جوار تالاب بین المللی چغاخور قرار دارد. شب و صبح اردو در این اردوگاه زیبا و خنک به همراه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی سپری شد.

صبح روز بعد، حوالی ساعت 9 به تالاب بین المللی چغاخور قدم نهادند و از این محیط طبیعی بسیار زیبا دیدن فرمودند. تالاب بین‌المللی و زیبای چغاخور با مساحتی حدود ۲۳۰۰ هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار (۳۸۳۰ متر) در نزدیکی شهر بلداجی واقع گردیده‌است. این تالاب در مسیر جاده شهرکرد-خوزستان قرار گرفته و از شهرکرد ۶۵ کیلومتر فاصله دارد. فضای وسیع، هوای مطبوع، چشم‌اندازهای زیبا و وجود انواع پرندگان مهاجر و بومی همراه آداب و رسوم اصیل بختیاری‌ها، این تالاب را در ردیف یکی از کانون‌های مهم جذب گردشگری در استان چهارمحال بختیاری قرار داده‌است. 
 تعدادی از دوستداران طبیعت شرکت کننده در اردو، اقدام به جمع‌آوری زباله‌هایی که موجب از بین بردن چهره زیبای تالاب شده بود؛ نمودند.

برنامه بعدی اردو، زیارت امامزاده حمزه علی بود. درفاصله ۴ کیلومتری بلداجی و برفراز کوهی، بارگاه متبرک امام زاده حمزه علی، با فضایی ملکوتی قرار گرفته، که یکی از پررونق‌ترین جاذبه‌های مذهبی/تاریخی استان چهارمحال و بختیاری است و یکی از قطب‌های مهم سیاحتی و زیارتی استان چهارمحال و بختیاری است که به دلیل قداست و همچنین موقعیت طبیعی و آب و هوا و دیگر جاذبه‌های پیرامون آن سالانه حدود ۳۰ هزار نفر به این مکان می‌آیند.

آخرین ایستگاه اردو، بازدید از پارک گردشگری سیاسرد بود. ظهر روز دوم اردو در این پارک زیبا گذشت.



م.رایانه