جشن بزرگ دختران آفتاب به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، و روز دختر امروز یکشنبه 25 مرداد ماه از ساعت 9 الی 13 با حضور بیش از هزار نفر از دختران شهرمان و با حضور فرماندار محترم، شهردار، رییس و اعضای شورای شهر، شهرداران برخی از مناطق و با حضور میهمان ویژه برنامه حجه الاسلام شهاب مرادی از اساتید محترم حوزه و دانشگاه و کارشناس مسائل خانواده و جوانان در مکان فرهنگسرای خارون -سالن شهروند- به میزبانی مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، سازمان رفاهی تفریحی شهرداری و موسسه خدماتی زیارتی ثامن الائمه برگزار گردید.

جلسه با تلاوت آیاتی از کلام ا.. مجید، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، و چند نماهنگ آغاز شد. در ابتدا شاهد غزل خوانی سرکار خانم الهام فرقانی بودیم. سپس گروه موسیقی با دستگاه‌های تپانچه، تار، سنتور و دف به نوازندگی پرداختند. و در ادامه، دانش‌آموز نوجوان، خانم بهار صادقی با اجرای آهنگهای زنده، هنرنمایی قابل تحسین دیگری از دختران ایرانی را به نمایش گذاشت.

در ادامه خانم نرگس اسماعیلی از اعضای فعال طرح مشکات مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، به معرفی اجمالی و فعالیتهای موفق فرهنگی، آموزشی، تربیتی و... این طرح پرداخت؛ و از حاضرین در برنامه دعوت به مشارکت و عضویت در این طرح را نمود.

سپس سخنران مراسم حجه الاسلام شهاب مرادی در جایگاه حضور یافته و سخنان خود را پیرامون دختران و جایگاه آنان در دوران جاهلیت، اسلام و امروزه آغاز نمودند. ایشان کارگاه‌ آموزشی‌ را با پاسخ گفتن به پرسش‌های مطرحی حضار، به‌ همراه مثال عملی پیش بردند.

در بخش انتهایی برنامه، از خانم فاطمه غلامی رتبه تک رقمی در کنکور سراسری رشته علوم انسانی تقدیر و تشکر شد و هدیه‌ای به رسم یاد بود به ایشان تقدیم گردید. قرعه‌کشی کمک هزینه سفر مشهد مقدس نیز از بین حاضرین در جشن به عمل آمد.

نمایشگاه عکس با موضوع حجاب، فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی عفاف و حجاب نیز در حاشیه این برنامه ایجاد و مورد استقبال  مدعوین قرار گرفت.

م.رایانه