با سلام خدمت شما عزیزان؛ امروز در نظر داریم که شما را با سه مرحله از مراحل هفت‌گانه آشنایی دختر بچه‌ها با حجاب آشنا کنیم.

1- هر چند واجب شدن حجاب بر اساس نظر مراجع، اتمام نه سال قمری است؛ اما این سن برای شروع رعایت حجاب، بسیار دیر است. دختری که تا قبل از این سن آزادانه هر لباسی را می‌پوشید؛ با رسیدن به این سن قطعا نخواهد توانست حجاب را به صورت مطلوب رعایت کند. پس آشنایی تدریجی با این امر ضروری است. مثلا در شش سالگی آستین حلقه‌ای یا دامن کوتاه نپوشد. در هفت سالگی با پوششی مانند کلاه یا روسری‌های کوتاه و فانتزی موهایش پوشانده شود.

حجابی که دست و پای او را نگیرد؛ اما او را به پوشش نزدیک کند. مثلا خانواده‌ها باید به یاد داشته باشند که یکی از اشکالاتی که دختران در هنگام پوشیدن روسری دارند، احساس خفگی زیر گلو است؛ که باید به آرامی وی را عادت داد. عادت دادن کودک به حجاب بسیار مهم است. ما نمی‌توانیم حجاب را به صورت فشرده اعمال کنیم. ملایمت و لطافت و عادت دادن او بسیار اهمیت دارد.

۲- در این سنین، کودکان در برابر حوادث و رفتار دیگران تاثیر پذیرترند. حجاب شرعی مادر، خاله، عمه و خانم‌های نزدیک به کودک و دوستانی که با آن ها روابط نزدیک داریم؛ می‌تواند زمینه را برای محجبه بودن دختران فراهم کند. یکی دیگر از عوامل مخرب در این جا استفاده خانواده از شبکه‌های ماهواره‌ای است؛ که به صورت مستقیم بر روح معنوی کودک اثرگذار است و یقینا بر روند مطلوب دینی خانواده موثر خواهد بود.

۳- بیان محاسن و فواید حجاب و مستور بودن زیبایی‌ها، رضایت خدا، سلامت فرد و اثرات زیان بار بدحجابی می‌تواند ما را در حصول نتیجه یاری کند.

با چهار مرحله دیگر در هفته‌ی آینده ما را همراهی کنید...

یاحسین