همایش پله پله تا تندرستی2 طبق قرار قبلی ما با شما عزیزان روز پنجشنبه 7خرداد در محل بنیاد آیت الله‌خامنه‌ای نجف‌آباد برگزار شد.

قسمتی از همایش ویژه دختران نه و ده سالی میشد که امسال برای اولین بار به ماه میهمانی خدا وارد میشدند و در آستانه گرفتن روزه -یکی از زیباترین جلوه‌های بندگی خدا- قرار میگرفتند.

دیگر قسمت موازی این همایش، ویژه مادران بزرگوارشان بود که به آنها نکات تغذیه‌ای در این ماه بخصوص را آموزش میداد.

در ادامه مطلب مختصری از مباحث مطرح شده توسط سخنران را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم.

برای سحری حداقل یک تا یک ونیم ساعت قبل از اذان صبح بیدار شوید. از غذاهای پر چرب و شیرین استفاده نکنید و از میوه‌جات (گرمک و خیار...) و سبزیجات (کلم و هویج و خورشتی آش) استفاده شود. برای پیشگیری از تشنگی و حفظ آب بدن از چای و قهوه استفاده نشود یا به میزان کم مصرف شود چون باعث تکرر ادرار میشود. 

درصورتی که قصد دارید از منزل خارج شوید؛ از صبح زود تا قبل از ساعت 10 صبح این کار را انجام دهید.

بچه‌هایی که سر درد میگرنی دارند ممکن است در این روزها سر دردشان تشدید شود که باید در جاهای خنک و تاریک بروند و یک یا دو ساعت خواب عمیق داشته باشند.

وعده‌ی افطار را با مایع ولرم و شیرین که نه خیلی سرد نه خیلی گرم باشد، شروع کنید. مثلا آبجوش زعفران، چای کم رنگ، شربت خاکشیر با گلاب و بیدمشک. 

فاصله تا غذای اصلی باید ۱۰ دقیقه باشد. غذاهای پروتئینی مانند گوشت باعث پیشگیری از فقر آهن میشود. ۳۰ تا۱۰۰گرم سهم گوشت در وعده افطار وجود داشته باشد.

غلات هم یک تا سه واحد باشد. غذاهایی که چرب و شیرین هستند؛ باعث پری معده و کسل شدن میشوند. از زولبیا کمتر استفاده شود و از شیرینی‌های خانگی با آرد سبوس‌دار استفاده شود.

حواشی:

ثبت نام از خانواده‌ها جهت اطلاع رسانی‌های بعدی

گرفتن نظر سنجی جهت بررسی تمایل خانواده‌ها به برگزاری کلاس‌های آموزشی

مهد کودک


حضور مادران در همایش پله پله تا تندرستی

مهدکودک همایش پله پله تا تندرستی

معاونت رایانه